Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
Tänker beställa en ny V90 CC T5. Var sugen på electric silver met men det valet verkar försvinna. :crying: Är det värt att vänta till MY2020 och hoppas på andra tekniska uppdateringar eller satsa på gamla årsmodell 2019?
av Xanthopteryx
Det kommer ALLTID nya saker så frågan är var du drar gränsen för att vänta?
Electric är för övrigt en Jäkligt trevlig färg. Ångrar det inte en sekund!

Sväljer smutsen sjukt bra!
Läckert hur den kan skifta i färg så: Ljusgrå, mörkgrå, blågrå, ljusblå, ...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ja det finns inte mycket som slår Electric... Är också besviken på Volvos beslut att ta bort den från utbudet. :-(
av Freddy100
MY20 V90CC verkar komma snart (v.20), men det går inte att konfiguera än så länge. Jag tycker att Osmium Grey är tänkbar alternativ vs Electric Grey.
Vad säger ni om läderklädsel? Har det bra qualitet? Känns lite konstigt att beställa premium bil men tygklädsel...Tänkte läder svart eller amber... Vit är fin men får missfärgningar på en gång. Eller tänker jag fel?
av ansjo
Jag hade blond inredning i min CC, visst syns skiten mer men håller man efter det är det otroligt snyggt. Det var egentligen ratten som var värst, stolarna torkade jag av kanske var tredje månad.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Freddy100 skrev: tor 28 mar 2019, 13:23 Vad säger ni om läderklädsel? Har det bra qualitet? Känns lite konstigt att beställa premium bil men tygklädsel...Tänkte läder svart eller amber... Vit är fin men får missfärgningar på en gång. Eller tänker jag fel?
Jag gillar inte tygstolarna av en anledning: Det är en knöl i ryggen på de jag har provat som inte går att justera bort.
Fruktansvärt obekvämt, enligt mig.
av Xanthopteryx
Vi kör halvlädervarianten och är riktigt nöjd. Vi gillar inte läderstolar och kompromissen med läder på sidorna gör att det ändå kan se lite lyxigare ut om man nu gillar det samtidigt som det är mycket lättskött då tyget inte kräver särskilt mycket jobb och dessutom är det inte så kallt på vintern och inte så varmt på sommaren, och definitivt inte halt. Förefaller också vara bra kvalitet då jag inte ser någon märkbar försämring av utseendet på dryga 1,5 år och snart 2.500 mil.
av Freddy100
Jag tänkte oxå på halvläder men de ger inte så mkt läder i den varianten i jmf med min gamla V70 2005. Läder kräver mer jobb men ger lite mer lyx känsla. Tygklädsel är dock mer praktisk, mina stolar är som nya trots sina 15 år...
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]