- ons 27 mar 2019, 18:15
Denna -98a är mörklila/röd, när jag ville köpa lite bättringsfärg och gick till min lokala Volvo handlare så fick jag svaret att den färgen inte tillverkas mer, dom utgår ur sortimentet efter 10 år, var det exakta svaret. Jag kollade på deras hemsida, och beställde den färg jag ville ha, hämtade ut den hos handlaren, tyvärr var det inte samma kille som vid tidigare besök...
Volvo handlare/verkstäder har inte en susning eller bryr sig inte, speciellt om lite äldre modeller.
gubbstrutt skrev: ↑ons 27 mar 2019, 16:56 Jag håller med om vad du säger ovan. När man frågar Volvo kan de ju säga typ vad som helst när man frågar. De sa att plastbitarna var för o skudda metallen. Ja vem vet inte jag iafPå min andra C70, en -98a, bytte jag länkarm på höger sida, det satt en gul plastbit på förr och den nya armen hade en vit, efter bytet svängde den betydligt snävare, och med tydligt skrapande i inner-hjulhuset. Att stoppet sitter någon annanstans än i just dessa plastbitar tror jag vad jag vill om.![]()
Denna -98a är mörklila/röd, när jag ville köpa lite bättringsfärg och gick till min lokala Volvo handlare så fick jag svaret att den färgen inte tillverkas mer, dom utgår ur sortimentet efter 10 år, var det exakta svaret. Jag kollade på deras hemsida, och beställde den färg jag ville ha, hämtade ut den hos handlaren, tyvärr var det inte samma kille som vid tidigare besök...
Volvo handlare/verkstäder har inte en susning eller bryr sig inte, speciellt om lite äldre modeller.