Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av scronberg
Tjenare,

Skulle vilja byta växelspak på min v60 -11 till den nyare verisionen, har googlat runt lite och sett att detta skall vara möjligt. Jag är dock verkligen inte händig och undrar om man skulle kunna åka till en verkstad och fråga om dem kan utföra arbetet?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Var med lite fundersam först men sen en ledig dag satte jag igång för mig tog det 3h och då lossade jag även handskfacket som jag fått för mig skulle bort, det skall det inte. Samt att jag tog det lugnt.. Det går om man läser på innan och går metodiskt till väga. Kan man så var två så kan ni hjälpas åt och är man riktigt osäker så gör det på den ledig helg så har man många timmar att klia sig i huvudet samt kan ta bild på den punkt man fastnat och fråga här hur man går vidare.

Slutnotan för min landade då på ca 650kr, att låta en verkstad göra det lär väl gå på allt mellan 2000-4000 kanske plus spaken då
av jonathamsen
Är också rätt sugen på det. Kollade på Bildelsbasen efter nyare modell av kopp. (vet inte om man kanske måste byta hela växelväljarn?) och det tråkiga på dom är att du har +S- symbolen på motsatt sida
av jonathamsen
StefanN skrev:Man måste byta hela spakstället och då hamnar automatiskt sportläget på andra sidan. Å
Det räcker med att byta till vilken som helst? eller du måste hitta en för samma växellåda?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Samma, så länge den är från automatlarm :) min kom från en XC70 MY16 med några få mil på mätaren.
Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]