Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CarlRo
Jag har suttit och pillat med bilens Spotify-app men jag kan inte komma på hur jag ska få fram poddar på bilappen. Jag brukar ofta roa mig med att lyssna på poddar när jag är ute och åker, men nu får jag lyssna via telefonens spotify-app via Bluetooth och jag vill slippa detta. Någon som vet?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Det kan du lägga ner..

Poddar funkar varken till Spotify i sensus eller TuneIn i sensus..

Det är surt och bekräftat av Volvo.. 😡

Ditt hopp står till att streama över blåtand, med ganska trist ljud, eller över Apple carplay..
av Gorban
Jag lyssnar mycket på poddar via poddappen i Apple CarPlay. Fungerar suveränt.
av Blikkboksen
Overcast appen via CarPlay fungerer helt topp
Har brukt den mye
Bilagor
030CA66E-E672-4BA2-A18B-59210CA499EB.jpeg
030CA66E-E672-4BA2-A18B-59210CA499EB.jpeg (14.17 KiB) Visad 2965 gånger
av CarlRo
Ilduce77 skrev: sön 24 mar 2019, 02:24 Jag har skickat till [email protected] och önskat mig en Podcast-funktion till sensus..

Gör ni också det, så blir det kanske av, om de ser att intresset är stort.. 😀👍🏻
Det ska jag också göra
Användarvisningsbild
av FAn
Eftersom Spotify har funktionen "Spotify Connect" så kan man faktiskt lyssna på poddar genom Spotify appen i Sensus, förutsatt att du använder samma konto i Sensus appen som i telefonen. Varför man kan inte söka fram dom i appen har jag dock gått bet på att förstå.

Tricket är att starta Spotify appen i bilen och spela upp en låt, sedan starta appen i telefonen. Då får du upp en pop-up i telefonen om att du just nu spelar från MyVolvoCar eller liknande. Peta på fortsätt och sök upp din favvo-pod i telefonens Spotify och välj att spela upp den. Då spelas den upp i bilen genom bilens Spotify app. Du använder helt enkelt bara telefonen som fjärrkontroll.
Användarvisningsbild
av FAn
Tog och googlade lite på vad som kan tänkas vara problemet med just Poddar och hittade följande Git-Hub tråd:
https://github.com/spotify/web-api/issues/551

Tydligen är det inte Volvo som är lata utan Spotify har inte publicerat något officiellt sätt att söka efter Poddar i sitt API. Men eftersom fler och fler hittar info på egna vägar så kanske de har fått upp detta på agendan under året i alla fall...

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]