Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Syftade på Inscription som har en kromlist där, men den sitter ju i den svarta detaljen som utgör dimljussargen, gör ju inte "plattan" mindre, men kom samtidigt på vem den där fronten är lik...
2019-03-18_160521.jpg
2019-03-18_160521.jpg (55.84 KiB) Visad 821 gånger
av III
Jag har iakttagit många av dessa bilar som så många andra. I grunden rysligt snygga men V90 ser lite baktung och klumpig ut medans V60 ser betydligt nättare ut. Men om man hade sänkt fönsterlinjen en dm hade nog bilen blivit mera harmonisk, speciellt bak. Ex genom att använda samma backspegelinfästning som 900/800 serien hade. då kunde man sänkt fönsterlinjen naturligt. På köpet luftigare och bättre sikt för baksätespassagerare.
av McDonald
refbob skrev: tor 14 mar 2019, 22:45 Nå vad tycker ni?
Parkerade våra V90 bredvid en V60, med frugan...
Bägge vita och oj vilken skillnad när de står bredvid varandra
” vad tycker du ser du skillnaden ? ”
” mindre och knubbigare, inte lika stor och elegant som våran... sån liten kan vi inte ha ens att vi är två ! ”
Big i beautiful ;)
Användarvisningsbild
av ThomasT
grillchips skrev:@P210, visserligen inte "billigare alternativen" men V90 R-design har ju samma typ:
Bild
De är tom väldigt lika... vilket jag inte har tänkt på innan. Faktum är att en anställd på en återförsäljare sa till mig vid tiden runt introduktionen att standard V60 hade fått fronten som var tänkt som R-design front som original... Kanske hade han rätt?

.
McDonald skrev:
refbob skrev: tor 14 mar 2019, 22:45 Nå vad tycker ni?
Parkerade våra V90 bredvid en V60, med frugan...
Bägge vita och oj vilken skillnad när de står bredvid varandra
” vad tycker du ser du skillnaden ? ”
” mindre och knubbigare, inte lika stor och elegant som våran... sån liten kan vi inte ha ens att vi är två ! ”
Big i beautiful ;)
BildBild
Användarvisningsbild
av mikeman
Jag gillar bilarna som visats på forumet med svartfolierad grill! Perfekt för momentum (och R-design antar jag) som redan har svarta sidor. Riktigt coolt!

Bild lånad från användare Morrez
Bild
Bilagor
folierad-front.jpeg
folierad-front.jpeg (234.97 KiB) Visad 510 gånger
Användarvisningsbild
av Speedwest
mikeman skrev:Jag gillar bilarna som visats på forumet med svartfolierad grill! Perfekt för momentum (och R-design antar jag) som redan har svarta sidor. Riktigt coolt!
IMG_0592.jpg
IMG_0592.jpg (100.92 KiB) Visad 490 gånger
av Nystrom7
V90 lägger jag min röst på. Tycker det är snyggt med den litesluttande bakdelen,vstora hjul är dock ett krav. Dom ser feta ut.

Var faktiskt och kollade på v60 och provkörde men det är mycket små detaljer man saknar från v90 så nästa bil blir en ny v90.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]