Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
MartinS skrev:Varför väljer man bsr och inte polestar till en T6:a?

Jag är supernöjd med min. Har haft bilen i 8 år och polestar i den de senaste 5-6 åren. Funkar superbra.
Lägre pris och högre effekt brukar ju vara argumenten. Tror också BSR har rätt bra koll på vad de håller på med, än så länge vet jag bara ett(1) fall på forumet där någon fått problem efter BSR trimning.
av mikebike
Lövet skrev: tis 22 jan 2019, 19:32

Jag är supernöjd med min. Har haft bilen i 8 år och polestar i den de senaste 5-6 åren. Funkar superbra.
Lägre pris och högre effekt brukar ju vara argumenten. Tror också BSR har rätt bra koll på vad de håller på med, än så länge vet jag bara ett(1) fall på forumet där någon fått problem efter BSR trimning.
BSR anger +28 hkr, Polestar anger +25 hkr.
Polestar går att registrera och är kompatibelt med eventuella mjukvaruuppdateringar.
Till en T6 skulle jag välja Polestar alla dagar i veckan.
av SWEDENMADED
Nog för att jag växt ifrån bilar som bullrar så att man inte kan prata i bilen och framförallt om de låter mer än vad de går...men bilar som våra kan gott morra lite mer avgasljud än ur orginal. Sett ett fåtal sportavgas till dyra pengar, samt hört om dom som fimpat främre ljuddämparen, med en hel del pyssel före det är fixat. (kan jag tänka mig om någon kan intyga att det är en lämplig metod då det ofta blir bäst om man gör saker själv) Erfarenheter av olika produkter och metoder att öppna upp för ett aggresivare ljud som ändå inte stör på motorvägen?
av Lövet
mikebike skrev:
Lövet skrev: tis 22 jan 2019, 19:32

BSR anger +28 hkr, Polestar anger +25 hkr.
Polestar går att registrera och är kompatibelt med eventuella mjukvaruuppdateringar.
Till en T6 skulle jag välja Polestar alla dagar i veckan.
Jag med under de förutsättningarna
av ballans
Nej någon mer motor eller bilutveckling blir det inte. Platform dvs drivlina, chassi, elarkitektur mm kommer f o m XC40 från CEVT.
På Volvo kommer vi att få det som syns, dvs plåten runt bilen och interiör. Synd på sätt o vis.
av Fredrikjohan
Spanar lite efter en v/xc70 med T6 men det verkar rätt dött? Var 1 vit ute i Skåne runt årsskiftet och sen 1svart i februari men sen inget. Är väl bara o härda ut tills nåt dyker upp. Testat både v60 o xc60 med t6 men inte lika go komfort som xc70n.
av SWEDENMADED
Jag letade också ett bra tag innan jag hittade min XC70 T6 och det är den trevligaste bil jag haft (många volvomodeller genom pren, nyare BMWs m.m.) Prestandan vs förbrukningen är grymt imponerande med tanke på att det inte är en direktinsprutad maskin, vilket är en stor fördel då man slipper carbon build up. Hade Volvo gjort någon med cylindervolym under huven efter 2015 hade jag gärna bytt upp mig under året då det alltid kliar i bytesnerven efter något år, men blir att byta till tyskt näst så jag suger nog på min karamell ett tag till, men lovar att nämna den här först när det är dags.
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 149
230fk går snålt

Okej men något måste känna av hur[…]

Spolarmotor fram

Hur byter man spolarmotorn fram på s40 sedan[…]

Ny stereo i min s40 2004

Tack för svaren, nu bara att installera.

Motorbyte Volvo 240

Väldigt snygg lyft!