Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1304934
Klart det är onödigt med ELbilar. Vi har ingen Globalwarming. Det är en bluff påhittad av globalisterna. :bored:
Det har varit vädercykler så långt tillbaka det finns data om det. Skatter ska höjas mer ,har höjts. Dessutom Koldioxid är en nyttig gas. Utan den växer ingenting. Folk förväxlar den med koloxid som ni vet är dödlig att inandas.

Tips: Lyssna på Lars Bern på youtube. Han är teknologie doktor och vice ordförande i cancerföreningen. Det rekommenderas.

Ta det lugnt ute i trafiken
#1304943
MångaVOLVO skrev: tor 14 mar 2019, 12:51 Klart det är onödigt med ELbilar. Vi har ingen Globalwarming. Det är en bluff påhittad av globalisterna. :bored:
Det har varit vädercykler så långt tillbaka det finns data om det. Skatter ska höjas mer ,har höjts. Dessutom Koldioxid är en nyttig gas. Utan den växer ingenting. Folk förväxlar den med koloxid som ni vet är dödlig att inandas.

Tips: Lyssna på Lars Bern på youtube. Han är teknologie doktor och vice ordförande i cancerföreningen. Det rekommenderas.

Ta det lugnt ute i trafiken
Jag känner som just har beställt en Passat GTE, tjänstebil. Just en sån som jag provade för ett tag sedan. Totalt meninglös, krånglig och svindyr bil tyckte jag. Men varför vill han ha en sån bil?????????? Jag har ju berättat mina erfarenheter. klarade 16-18 km i -8 °C ute och normal körning och bra värme på i bilen och knappt knappt 30 km skitsnål körning i 70 km/h och värmen på 16 °C i kupén. Så totalt kasst låg körsträcka för att hålla på med sladdar och skita ned sig och blöta ned sig och bilen med de klumpiga sladdarna.
Det satt långt inne för honom innan jag fattade, men han sparar 1000 kr (eller var det lite mer?) i månaden netto i förmånskostnad, jämfört en en vanlig Passat.
Alltså han skiter i att det är en GTE och kommer sällan att ladda för det är för krångligt. Det enda incitamentet för att köpa en GTE är att han får en stor bil som inte är en Skoda och för 1000 kr mindre i månaden.

Vart har samhället tagit vägen? Varför skall andra bilister sponsra honom? Bonus Malus godnatt!!
#1304967
Hoppas kan man, men knappt mer. Och politiker S-MP-V-C erkänner aldrig att de håller på att blåsa svenska folket på skattepengar som de ska ge till invällarna och kanske de driver igenom att ta hem Islamiska Staten svenskar och dadda dom.
#1305298
fjohan82 skrev:Klockan 04:00 i natt svensk tid presenterar Elon Musk Teslas nya suv Model Y.

https://www.bytbil.com/nyheter/har-kan- ... el-y-16043
Den ligger rätt långt bort.. :/ 2021 börjar den byggas. Polestar 2 lär komma ett år tidigare. :)

Men med krok och bra baklucka kan den där nog bli rätt populär! Dual motor (AWD) skulle gå på runt 660k stod det. Inte sanslöst mycket även om det inte är billigt.
#1305301
Gah, den blev ju så ful att den inte går att åka runt i. Katastrof, ser ut som en Model X men ännu fulare. Trodde inte det gick.
Bild
#1305312
Lövet skrev: lör 16 mar 2019, 01:32 Gah, den blev ju så ful att den inte går att åka runt i. Katastrof, ser ut som en Model X men ännu fulare. Trodde inte det gick.
Bild
Det gäller ju å andra sidan en stor del av hela segmentet små-SUV/crossover och de säljer ju som smör ändå.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 380

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]