Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Principen är den samma dock, inget vidare bra för nåt att ha en sån där inkopplad i bilen.

Motstånden är bra mycket billigare på ELFA om man nu måste ha ett sånt "trim". Aktiva komponenten är en simpel passiv resistor, kostnad ca 50 öre för de som undrade :party:
snepo skrev:Hej jag har Promotech box i min Jagga,köpt 2018 dock. Man tar inte bort några kablar,original kabeln till bränsle pluggas i boxen. kablar från boxen till rails. Fast din är ju ett gäng år äldre
Ok. Det ser inte ut att gå på min. Kablarna sitter fast i boxen, och tar jag bort dem+boxen har jag inget att koppla in tex railen i vad jag kan se.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Derank skrev:Orginalkablaget borde ju finnas kvar el?
I bilen? Jag har inte satt dit lådan. Tycker inte kablarna som sitter där räcker. Drt är därför jag frågar. Någon som kan ta en bild och visa?

9 av 10, eller snarare 99 av 100 av fulboxarna fungerar som en skarvsladd.

Du rycker ut originalkabeln från sitt uttag. Du sätter i originalkabeln i boxen, och sätter i boxens kabel i det uttag som originalkabeln satt i. Ska du montera bort boxen så tar du bort kabeln från motorn till boxen, följer boxens kabel till uttaget den sitter i -- och där sticker du i kabeln. Det borde inte vara "rocket science" och som sagt var så kräver väldigt, väldigt få boxar någon förändring av bilens kabelmattor.
Malmstroem skrev:9 av 10, eller snarare 99 av 100 av fulboxarna fungerar som en skarvsladd.

Du rycker ut originalkabeln från sitt uttag. Du sätter i originalkabeln i boxen, och sätter i boxens kabel i det uttag som originalkabeln satt i. Ska du montera bort boxen så tar du bort kabeln från motorn till boxen, följer boxens kabel till uttaget den sitter i -- och där sticker du i kabeln. Det borde inte vara "rocket science" och som sagt var så kräver väldigt, väldigt få boxar någon förändring av bilens kabelmattor.
Ja, det var ju ungefär så enkelt. Jag lurades genom att den kontakt från boxen som satt i railen såg bredare ut än den var.

Boxen nu urkopplad! Tack för hjälpen!

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Erfarenheter XC90?

Tror XC90:n har förstärkt vinkelväx[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]