Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KJH
Hej,
Nån som vet om man kan dela stötisarna fram o bak på xc90 från 2007 o framåt om man vill lacka det som är struktur, eller måste man haka av hela eländet o maskera å greja?? Har lagt med en exempelbild, som såklart vart åt fel håll, men va ut o tittade o böjde lite o det känns som det är delbart mellan det som är lackat o det som är struktur...
Bild
mvh /Kalle
Senast redigerad av 1 KJH, redigerad totalt 0 gånger.
av KJH
andreasb skrev:Støtfangeren fremme er kun festet med to bolter og en haug med klips, så den går det uansett ikke mange minutter å ta bort.
Men vart sitter dom bultarna?? :?:
Hej igen
Ville bra ge en återknytning om hur det gick.
Jag bytte vänster dimljus den svåra vägen de första timmarna genom att försöka komma åt skruvarna underifrån. Dieselvärmaren sitter verkligen mitt i vägen för den ena skruven, så till sist gav jag upp.
Sen fick jag se en film på youtube om hur man demonterar fronten, vilket var busenkelt visade det sig: lossa 2 bultar vid grillen och 2 clips undertill och sen rycker man bara loss allt framåt.
När man tar bort fronten hjälper det om man tar bort lampuset med halvljus etc, vilket ju är simpelt. och när jag tog bort hela lamphuset, så öppnade sig ett gigantiskt hål genom man lätt kunde komma åt dimljuset ovanifrån.
Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]