Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Hur är mottorn i en v70-2012, pålitlig,några kända problem,service intervall,bränsleförbrukning?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Är väl en pålitlig pryl det där. Bränsleförbrukningen är upp till föraren, den drar som alla andra moderna bilar. Tror de har intervall på 3000/1 år Enda är om du köper en T4f så se till att den fått alla fyra spridarna bytta sen är det bra med det, kommer säkert någon som haft mer problem än så men inte merparten vad jag sett med mig inkluderat.

Kör med vår i tid mest stad eller yttre stadstrafik, milen kommer på motorvägen samt autobahn och tycker den klarar av båda bra.
Användarvisningsbild
av js1
Jag är väldigt nöjd med min V70 T4:a från 2013. Har haft den i fyra år utan några problem. Ligger mellan 0,72 vid semesterkörning till 0,97 i stan på vintern. Genomsnittet under de år jag haft den ligger på 0,84. Detta är verkliga siffror, jag bokför alla tankningar. Var lite orolig att det skulle kännas klent med en 1,6 liters motor i en så pass stor bil men jag har aldrig upplevt bilen som undermotoriserad. Tvärtom nästan, den har bra bottendrag och fin gasrespons. Även med last på semestern går omkörningar snabbt. Går tyst och dämpat vid normalkörning, orrar lite osexigt när den varvas. Varvar 2000rpm vid 95km/h och 3000rpm vid 140km/h ca. Ljudet går inte att jämföra med en Volvofemma som låter underbart. Serviceintervall är 3000mil/1 år.
Bakre länkarmsbussning

Såg på Youtube att det finns "f&o[…]

Volvo car UX

Tänkte det också. Tack för lä[…]

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husgav[…]

webasto doserpump v70n 07

Går bra med 12V