- tis 12 mar 2019, 21:00
Vad har du för ljudanläggning från början i den då?
Anders, XC90 D5 AWD 2019.
Moderator: Moderatorer
euroman skrev:jag kommer in här och har samma funderingar som Euroman(Martin).StefanN skrev:Vart ju inte sämre i vart fall. Kostade ju i princip inga pengar alls från Bildelsbasen så det va inget att tveka på.
StefanN skrev:Inspirerad av Briander så beställdes det fyra "High Performance" högtalare till dörrarna.
Stor skillnad på magneterna.
oj stor skillnad! bytte du diskanterna med? vet du om det satt diskanter bak original? :)
StefanN skrev:Det är ju samma fram och bak, https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/3 ... rice&asc=1Tack Stefan.
kalles123 skrev:Jag hade performance alltså snik ljudet Mvh KalleOK. Min bil har High performance multimedia från fabrik, så den är nog redan på den nivån då.
LundgrenR skrev:Jag skulle montera nya högtalare i min också men fick veta att det inte var lämpligt för där är fel Ohm. Detta kan skada radion. Högtalare till radio med slutsteg har inte samma Ohm. Men tydligen fungerar det. Tittar man på bilderna på bildelsbasen så är det olika Ohm.Det beror på vad det är för ohm på högtalarna och hur slutsteget är konstruerat. Jag är skeptisk till att det skulle vara så allvarligt. Men det är klart att om de nya högtalarna skulle vara på 2 eller 3 ohm, och slutsteget är gjort för 8 ohm, då kan det bli problem. Men 4 eller 8 ohm borde inte vara något problem.
Rickard.
Tack för snabbt svar , men hur felsöker […]