Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PerErikE
Värme i baksätet är väl en ickefråga, utgår nog från att bränslevärmare kan eftermonterad, alternativt var du bor använda en ” vanlig” elvärmare.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av V70D2
HitTheRoadJack skrev: ons 13 mar 2019, 13:36 Va bra att VOC med internet går att montera i efterhand :-) Visst är det så, internet modemet är inte standard och fås med VOC, vilket iof tycker jag är en konstig paketering.

Har man B&W bör man köra Spotify native i bilen för bästa ljud kvalitet.

Har inte bilen egen internet uppkoppling kan man ge det genom att dela mobilens internetuppkoppling med bilen, men det är lite B med en sån fin A ljudanläggning.
Så VOC är inte bara programmera utan de är någon typ av hårdvara som ska monteras med?
Användarvisningsbild
av fjohan82
V70D2 skrev: ons 13 mar 2019, 13:54
HitTheRoadJack skrev: ons 13 mar 2019, 13:36 Va bra att VOC med internet går att montera i efterhand :-) Visst är det så, internet modemet är inte standard och fås med VOC, vilket iof tycker jag är en konstig paketering.

Har man B&W bör man köra Spotify native i bilen för bästa ljud kvalitet.

Har inte bilen egen internet uppkoppling kan man ge det genom att dela mobilens internetuppkoppling med bilen, men det är lite B med en sån fin A ljudanläggning.
Så VOC är inte bara programmera utan de är någon typ av hårdvara som ska monteras med?
Läsvärt i frågan: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Så bilen ska vara förberedd med nödvändig hårdvara, annars är det kört.

Huruvida hårdvaran går under namnet eCall är inte tydligt, men möjligen.

Du få kontrollera i bagageutrymmet om det finns sim kortshållare.
av Geggan
HitTheRoadJack skrev:Så bilen ska vara förberedd med nödvändig hårdvara, annars är det kört.

Huruvida hårdvaran går under namnet eCall är inte tydligt, men möjligen.

Du få kontrollera i bagageutrymmet om det finns sim kortshållare.
I bagaget där den sitter på V90 lär du inte hitta den. På V60 sitter den i benutrymmet på passagerarsidan.
Användarvisningsbild
av SvenB
@V70D2, Om din far aldrig haft VOC, kommer han troligtvis inte sakna det. Ser bara på mig själv. Har aldrig haft det, och saknar det inte. Har man däremot haft det, och anser det näst intill livsnödvändig, kommer man sakna det i en bil utan. ;-)
av V70D2
Har pratat med min far nu och blir nog inte denna bil.
Mest för att den saknar bränsledriven motorvärmare.
Han trodde att de skulle påverka andra handsvärdet.

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]