Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
V70D2 skrev: ons 13 mar 2019, 11:09
UnleashFusion skrev: ons 13 mar 2019, 11:05 Väldigt ovanligt att man inte valt till klimatpaket, faktiskt. Dock såg jag priset och speccade den på byggdinvolvo och priset var lite över 510tkr exklusive rabatt..

Om jag nu skulle köpa den du tänkt hade jag hellre tagit samma spec som ovan med klimatpaket - möjligtvis 15-20tkr dyrare än den som annonserats men du får det du vill(om du behöver klimatpaket och VoC)

Jag som inte alls haft VoC/Klimatpaket skulle denna bil vara lockande med dessa utrustningar samt slippa väntetid. Detta är dock min personliga åsikt såklart

Jag får ge ca 430 000 för bilen och den har 200 mil på mätaren.
allt beror på vilka behov du har, behöver du VoC / klimatpaket eller kan du vara utan
av V70D2
Då min far fyller 60 nästa år och bilen kommer köras max 800 mil per år så tror jag inte han kommer att använda VOC.
Men jag tänker mest på andra handsvärdet.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Det är mycket lull lull på bilen så det är en riktigt klåpare som glömt VOC (4900:-) eller Värmepaketet. Hur kunde de bekosta B&W (39900:-) utan inbyggd internet för att spela Spotify?
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
av UnleashFusion
Det är som sagt en vanesak enligt mig. Klimatpaket innehåller liksom : prog. bränslevärme, baksätesvärme, eluppvärmda spolarmunstycke samt rattvärme (9900kr ur fabrik) och VoC(4900kr) är väl funktionen som gör att du kan styra med hjälp av appen i mobilen och kan se/låsa etcetc vad nu funktionen gör.

allt sådant har inte jag i nuläget men man vet aldrig i framtiden. alternativ två(ifall din far köper) är ju dock att eftermontera elektriskt motorvärmare, billaddare och kupévärmare för att kompensera klimatpaket men självklart böckigare då det krävs anslutningskabel och den kan man inte sätta i vart som helst och var som helst(då jag själv inte kör så mycket så skulle jag säga att det räcker gott och väl, bara man har en elstolpe/uttag för anslutningskabeln antingen hemma/jobbet.).. Mycket smidigare med bränslevärmare som då är väldigt mycket använt av många bilister
av Lövet
På en bensinare skulle jag inte brytt mig, de blir varma så snabbt ändå. Samma med uppkopplingsmöjligheterna, har man inte haft det så kommer man inte sakna det.

När det gäller andrahandsvärde så kommer det inte handla om några stora pengar i skillnad om 3-4 år. Bilen är unikt utrustad i övrigt jämfört med alla paketutrustade dieselbilar som det kommer stå i drivor i hallarna sen.
av Ice71
HitTheRoadJack skrev: ons 13 mar 2019, 11:22 Det är mycket lull lull på bilen så det är en riktigt klåpare som glömt VOC (4900:-) eller Värmepaketet. Hur kunde de bekosta B&W (39900:-) utan inbyggd internet för att spela Spotify?
Fast internet i bilen till tex Spotify går på separat sim kort.
av V70D2
Har fått info nu att VOC går att eftermontera för 5000 kr.
Den kommer då sakna bränsledriven motorvärmare samt värme i baksätet.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Va bra att VOC med internet går att montera i efterhand :-) Visst är det så, internet modemet är inte standard och fås med VOC, vilket iof tycker jag är en konstig paketering.

Har man B&W bör man köra Spotify native i bilen för bästa ljud kvalitet.

Har inte bilen egen internet uppkoppling kan man ge det genom att dela mobilens internetuppkoppling med bilen, men det är lite B med en sån fin A ljudanläggning.
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Fick gjort en invändig modd.. Färgmatcha[…]

Satt ditt voltmätaren och USB uttaget ig&arin[…]

V70 2.4 -07 B5244S får meddelande om att hal[…]

Motorproblem

Någon som haft samma?