Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ballans skrev:Skippa VEA diesel. Kör hon försiktigt, sällan o korta körsträckor då är diesel helt fel.
Skippa ockå T4f. Flexifuel o Volvo är ingen bra kombination, historiskt sett.
Volvo tycks vara en förutsättning vis val, välj då en med bensinmotor.
Har hon övervägt att leasa en mindre bil? Oavsett märke.
Oj då, här går det undan...
Ja har man diesel är det bäst man kör utav bara h-e annars kommer den att sota igen ;-)
Vad det gäller T4f är det nog bäst att ts hör med "Rådlös" här som sitter på bra mycket kunskap i ämnet, även "joel80"
Användarvisningsbild
av Derank
T3 är väl det skotsäkraste , och billig i inköp, billig att äga, T4a funkar det med, dok ovanligare, undvik hursom T4F, finns ingen anledning att köpa en F idag.
Han ska fortfarande ha en automat, och det finns extremt få t3 180 automat och då är det dessutom Powershift, vilka inte går som mad max-material.

Knäck budgeten lite (som vanligt) och köp en vea automat bensin, rätt som det är kommer det ut nån för 160-170.
Derank skrev:T3 är väl det skotsäkraste , och billig i inköp, billig att äga, T4a funkar det med, dok ovanligare, undvik hursom T4F, finns ingen anledning att köpa en F idag.
400-500kr i lägre skatt ;-) ;-)
Jag glömde berätta hur det gick!

Jo, vi bytte ut en av bilarna på jobbet och jag fick köpa den till inbytespriset, då var den nyservad med kamrem och olja i lådan, nya däck (8st), nya bromsar, ny ruta, nytt batteri och lite annat smått och gott.

Det är en D4 AWD Summum från 2016, och vi är än så länge nöjda med den.

Jag tycker faktiskt att det är en riktigt trevlig bil, den går ju lite hårt i motorn och den är lite slö/törstig om man jämfört med dagens konkurenter men i övrigt tycker jag att det är en grymt trevlig modell.

Många mil, 16.000, men eftersom den är påkostad senaste tiden känns det ändå ok. Plus att jag ju känner killen som kört den sedan ny.
installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]

Jordpunkt V70-12

V70 2012. Var ansluter man bäst en kabel perm[…]