Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min första Volvo var en 2011 V70 men den läckte olja hela tiden så då tänkte jag ”Aldrig mer Volvo”

Nu gav jag Volvo en sista chans och la ner massa pengar på en 2019 XC90 T6 R design och det har bara vart rena helvetet. Bilen har ett par små fel men den har nyligen fått ett problem som driver mig vansinnig :mad:

1. Luftfjädringen låter hela tiden längst bak till vänster om passagerare sidan. Som om den misslyckas med att kontrollera luft nivån eller något.

2. Mitt största problem som gör mig vansinnig är att längst bak vid passagerar sidan på taket vid högtalaren och sunroofen så låter det hela tiden som om något är löst. Det började förra veckan och idag testade jag att stänga och sen öppna sunroofen. Det hjälpte inte så jag testade att banka lite smått på taket och det hjälpte lite. Sen nu när jag körde över en gupp hörde jag hur ljudet kom tillbaka och blev ännu värre. De e något irriterande ljud som är rätt högt och verkar som att något är löst i taket men vet ej vad. Kan lägga upp en bild på vart ljudet kommer ifrån.

Skit kvalite....
Bilagor
B360F3E1-F069-451F-8A78-CA0B35470AA0.jpeg
B360F3E1-F069-451F-8A78-CA0B35470AA0.jpeg (113.08 KiB) Visad 2978 gånger
Jag tror att bilen inte gillar dig. ;-)
Jag har också haft problem med panoramataket på min förra XC90 MY17. Missljudet visade sig när jag öppnade gardinen ( se tråd nedan)
För min del byttes först kassetten till solskyddsgardinen samt motorn till panoramataket, detta hjälpte inte så panoramataket fick demonteras och ny ram monterades eftersom det var vajrarna inne i ramen som orsakade ljudet.
viewtopic.php?f=79&t=143282&p=1266051&h ... n#p1266051

Min nya XC90 har inga missljud( än så länge är väl bäst att tillägga)
TS var nog ute efter att höra om fler haft samma fel, jag tror inte att han förväntar sig att forummedlemmarna ska laga hans bil. Det verkar vara jävligt känsligt här att säga att volvo ibland är ren och skär skit, då blir det lixom taggarna utåt här.

Jag förstår TS, den där typen av fel kan driva en till vansinne. ag hoppas det löser sig för dig.
Jag förstår din situation.. har tyvärr haft minst 10-12 verkstadsbesök på min V90 och äntligen är mycket löst men karossvibrationer har inte volvo löst på 1,5 års försök och nästa vecka går garantin ut :(

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

Hanzon skrev: sön 10 mar 2019, 17:51 Jag har också haft problem med panoramataket på min förra XC90 MY17. Missljudet visade sig när jag öppnade gardinen ( se tråd nedan)
För min del byttes först kassetten till solskyddsgardinen samt motorn till panoramataket, detta hjälpte inte så panoramataket fick demonteras och ny ram monterades eftersom det var vajrarna inne i ramen som orsakade ljudet.
viewtopic.php?f=79&t=143282&p=1266051&h ... n#p1266051

Min nya XC90 har inga missljud( än så länge är väl bäst att tillägga)
Min öppnar gardinen utan problem och ljud men när gardinen är tillbaka dragen max låter och vibrerar det mycket där bak runt gardinen som om något är löst :crying:
Derank skrev: sön 10 mar 2019, 18:16 TS var nog ute efter att höra om fler haft samma fel, jag tror inte att han förväntar sig att forummedlemmarna ska laga hans bil. Det verkar vara jävligt känsligt här att säga att volvo ibland är ren och skär skit, då blir det lixom taggarna utåt här.

Jag förstår TS, den där typen av fel kan driva en till vansinne. ag hoppas det löser sig för dig.
Yes ville kolla om några haft samma problem som kanske visste vad lösningen var :-(
kez_style skrev: sön 10 mar 2019, 18:28 Jag förstår din situation.. har tyvärr haft minst 10-12 verkstadsbesök på min V90 och äntligen är mycket löst men karossvibrationer har inte volvo löst på 1,5 års försök och nästa vecka går garantin ut :(

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
10-12 gånger!!!!!!!! :sick: :sick: :sick:

Hur lång tid gäller garantin? Hämtade ut bilen helt ny början av Januari 2019

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]