Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
Kompisen åkte för första gången i min nya V60 idag. Han blev mycket imponerad av bl.a. backkameran (mycket bättre än i hans egen bil) och den smidiga växellådan, han märkte knappt att den växlade, som han sa. Kul att höra från en som kör Passat.
av godlike100
Min har stått i på väg till handlare i 2 dygn nu. Gissar att det kommer att stå så tills den levereras till mig. Beräknad leverans också vecka 14.

Hur är det om bilen levereras innan April. Får handlaren lämna ut den på sommardäck isf? Trodde inte de gjorde det fast det är kanske något jag fått för mig.
Användarvisningsbild
av fjohan82
godlike100 skrev: lör 09 mar 2019, 13:39 Hur är det om bilen levereras innan April. Får handlaren lämna ut den på sommardäck isf? Trodde inte de gjorde det fast det är kanske något jag fått för mig.
Finns väl inget krav på antingen det ena eller det andra.
Har man en diskussion med säljaren kan man säker komma överens om en lösning som passar...
av UnleashFusion
godlike100 skrev: lör 09 mar 2019, 13:39 Hur är det om bilen levereras innan April. Får handlaren lämna ut den på sommardäck isf? Trodde inte de gjorde det fast det är kanske något jag fått för mig.
Det kan du ta med din ÅF, jag kommer ihåg att när jag fick min V70 i oktober så var det sommardäck på men eftersom det var vinterväglag behövde jag få på vinterpuckarna.. ÅF ville dock inte stå för själva hjulskiftningen utan jag behövde pröjsa 350kr för det..(blev fett förbannad och fick i slutändan betala 350kr men fick bilen tankad på deras bekostnad som i sin tur täckte mer än 350kr som kompensation. Hoppas att dom kan göra det utan kostnad.
av godlike100
UnleashFusion skrev: lör 09 mar 2019, 15:40
Det kan du ta med din ÅF, jag kommer ihåg att när jag fick min V70 i oktober så var det sommardäck på men eftersom det var vinterväglag behövde jag få på vinterpuckarna.. ÅF ville dock inte stå för själva hjulskiftningen utan jag behövde pröjsa 350kr för det..(blev fett förbannad och fick i slutändan betala 350kr men fick bilen tankad på deras bekostnad som i sin tur täckte mer än 350kr som kompensation. Hoppas att dom kan göra det utan kostnad.
Får kolla med dem om det blir aktuellt. I mitt fall är det tvärt om. Vill inte ha vinterdäck på den. 😉
Användarvisningsbild
av fjohan82
Anders Classic skrev: lör 09 mar 2019, 20:33 Kommer beställa V60 på måndag. Kommer välja Momentum pro med lite andra godsaker. Någon som har några tips på vad man absolut inte skall missa 😊
Jag tänker mig sånt som "inte går" att eftermontera om man ångrar sig: 360-kamera, VOC, dynamiska LED, Intellisafe Surround och akustikrutor.
Sen är stänkskydd fram & bak "ett måste" för att spara på lack och kjolar. :-)
av UnleashFusion
fjohan82 skrev: lör 09 mar 2019, 20:47
Anders Classic skrev: lör 09 mar 2019, 20:33 Kommer beställa V60 på måndag. Kommer välja Momentum pro med lite andra godsaker. Någon som har några tips på vad man absolut inte skall missa 😊
Jag tänker mig sånt som "inte går" att eftermontera om man ångrar sig: 360-kamera, VOC, dynamiska LED, Intellisafe Surround och akustikrutor.
Sen är stänkskydd fram & bak "ett måste" för att spara på lack och kjolar. :-)
Tråkigt att klädd instrumentpanel inte fanns på momentum; utan du måste gå på inscription/r-design för att kunna välja till "lounge pro pkt" - tycker den ger premium-känsla.
Ehm, vanliga läder stolarna eller hade du tänkt dig ventilerat nappaklädseln? men annars skulle jag också kolla det fjohan nämnde :)
av Anders Classic
Har tänkt dom vanliga läderstolarna i svart. Håller med om att det hade varit bra med klädd panel. Men måste då upp på Inscription. Kommer ta aktivt chassi, HK, akustikrutor, teknikpkt pro sportratt.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 315
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]