Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zack315
Tjena, har en Volvo s80 årsmodell -08. Som rubriken lyder har jag ett problem med att kabeln mellan bagageluckan och karossen gått av. Det största problemet är att jag inte hittar detta kabelstycke att köpa någonstans. Jag misstänker även att flera råkat ut för detta problem. Min fråga är hur löste ni det? Kan man köpa en ny sådan kabel?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Zack315 skrev: fre 08 mar 2019, 00:35 Tjena, har en Volvo s80 årsmodell -08. Som rubriken lyder har jag ett problem med att kabeln mellan bagageluckan och karossen gått av. Det största problemet är att jag inte hittar detta kabelstycke att köpa någonstans. Jag misstänker även att flera råkat ut för detta problem. Min fråga är hur löste ni det? Kan man köpa en ny sådan kabel?
Gör det inte att löda ihop (möjligen med en liten extra sladdbit) och täcka med krympslang?
av Zack315
Försökte men lyckades inte identifiera var kablarna gick till. Finns inte en ända märkning och alla kablar hade samma färg (svart)..... hade varit mycket smidigare om man kunde få tag på hela kabelhärvan nånstans🤔
Hade kabelbrott på värmebakruta, bromsljuset i vingen o sist vindrutetorkaren pga kabelbrott (obs med tid mellan brotten så jag fick riva luckan 3 ggr!) i gångjärnet på en -99 V70 o kollade pris på kablaget men 1800:- fick mig att backa iaf... :)

Skarv från d-stolpen o in i bagageluckan med lödning o krympslang körde jag på.

Lycka till
Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]