Moderator: Moderatorer

grillchips skrev: tor 07 mar 2019, 18:19 @fjohan82, jag är som dagens ungdomar, pratar inte i telefon. Allt ska gå digitalt! ;)
.. det vill säga smidigt men opersonligt ;-)
@SvenB, ja den är smidig! Hade jag köpt bilen här i Vallentuna (vilket det var väldigt nära att jag gjorde) så hade en sån variant funkat. Nu ligger bilhandlaren istället ~3 mil bort så det är inte riktigt påväg till nånting faktiskt. :D

@fjohan82, jag är inte så kräsen av mig. ;) Försökte boka i appen idag igen, ingen framgång. Försökte boka i bilen men då påstår den att jag inte har någon förvald verkstad. Kommunicerar inte apparna med varann alls?! Jisses...
grillchips skrev:@SvenB, ja den är smidig! Hade jag köpt bilen här i Vallentuna (vilket det var väldigt nära att jag gjorde) så hade en sån variant funkat. Nu ligger bilhandlaren istället ~3 mil bort så det är inte riktigt påväg till nånting faktiskt. :D

@fjohan82, jag är inte så kräsen av mig. ;) Försökte boka i appen idag igen, ingen framgång. Försökte boka i bilen men då påstår den att jag inte har någon förvald verkstad. Kommunicerar inte apparna med varann alls?! Jisses...
Apparna verkatr verkligen itne alls kommunicera med varandra.

Saker volvo inte kan: Uppdatera i apparna att man har fri assistans pga service hos volvo (den uppdateringen har inte fungerat senaste 2 åren tydligen). Att markera att service är bokad (min bil larmar om service tills service är utförd även om service är bokad). VOC går alltid ner när det är köldknäpp i Sverige. När alla ska starta bränslevärmaren så klarar inte servern av trafiken.

Så... Gillar vad volvo i teorin har för tjänster. Men så illa som det fungear rent praktiskt så kommer jag faktiskt att välja ett annat märke nästa gång (prtylnörd som jag är)
@grillchips, Så är det när man, som du, bor centralt. I den ort jag bor finns en COOP och en Pizzeria. Så bilfirman och matvaruaffären ligger lika nära, 1,5 mil hemifrån. Allt annat 3 mil + bort. ;-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
grillchips skrev:Har idag gett bilen 100hp extra samt AWD! Bild
Ska rengöra plåtarna lite extra innan de sätts fast på riktigt, om vårsolen behagar infinna sig även imorgon så kanske jag passar på.
Bild
Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
grillchips skrev:
grålle1 skrev: Undrar om herr konstapeln är så förtjust dock... ;-) Fast med tanke på antalet poliser man ser i trafiken så är nog risken väldigt liten..
Återstår att se. Likadant med framlampsfilmen, den har en lätt toning i sig som ju även det är ajabaja. Vi får se hur länge jag orkar leka 18 och rebell. ;)
Risken är att det aldrig går över.
Speciellt med tillgång till en vuxens konto...

Användarvisningsbild
av GLIZ
grillchips skrev:@SvenB, jo du har nog rätt. Även fast jag med mina nyss fyllda 32 år börjar ifrågasätta om jag faktiskt "får" ha keps längre... :nerd:

Hade svårt att hålla mig igår och insåg att jag hade lite extra tid över innan hämtning på förskola/skola så jag passade på.
Bild
Lade märke till att kardborren för framskylten börjar släppa så jag måste byta ut det snart. Jag bör dock planera att riva fronten och montera magneterna i vår tror jag.
Suck, sicka bilar...
Dom blir också budgetbil nån gång framöver... då djävlar! Först i kön.

Egenhändigt omgjort stag från R-Design till Ocean Race blev klart idag :) Finns någon mer bild i garagetråden
Bilagor
IMG_2177.jpg
IMG_2177.jpg (463.46 KiB) Visad 1068 gånger
Blev en enkel tvätt i tvättbås på vägen hem idag.
Sprayade på flygrostlösare ValetPRO Dragon's Breath på både fälgar och vindruta. Att detta är extremt effektivt på fälgarna har jag sett innan, men vindrutan... Snacka om ren ruta utan att behöva svampa! :-o :-)
  • 1
  • 1083
  • 1084
  • 1085
  • 1086
  • 1087
  • 1912

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60