Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linkan
Har en 96 GLT 20V startade bilen häromdagen och la i backen varpå bilen stannade. Försökte starta igen, startade men dog direkt. Har efter lite pysslande upptäckt att om jag startar den utan att ge gas startar den och går ca 10 sek, ger jag gas medan den går stannar den tvärt... Upptäckte att stora veckade slangen från luftfiltret var av, tätade med en halv rulle silvertejp för att se om det kunde var det men hjälpte inte... Tips?
:(
av Quaint
Tyvärr så har jag inga tips mer än att man inte ska ge gas när man startar bilen. (enligt instruktionsboken)
av *pettson*
linkan skrev:Har en 96 GLT 20V startade bilen häromdagen och la i backen varpå bilen stannade. Försökte starta igen, startade men dog direkt. Har efter lite pysslande upptäckt att om jag startar den utan att ge gas startar den och går ca 10 sek, ger jag gas medan den går stannar den tvärt... Upptäckte att stora veckade slangen från luftfiltret var av, tätade med en halv rulle silvertejp för att se om det kunde var det men hjälpte inte... Tips?
:(
Slangen från luftfiltret ja.. däri sitter din massmätare.(sitter i filterhusets utgång mot motorn. får du tjuvluft EFTER massmätaren kommer den aldrig nånsin att gå vettigt..
Byt slangen till att börja med så den är tät.. så ska du se att den går bättre.. :wink:
Användarvisningsbild
av Ioniculk
hade liknande problem med min 850 GLT 92:a. Visade sig att det var flera saker som inte var som de skulle. Vacuumslangen till insprutningen var kass. Bränslepumpen gav inte tillräckligt med bensin. Bränslefiltret var inte heller helt okej plus att stiften gick på sista versen. Bytt allt och nu går den super igen.

Får hoppas att du får ordning på det!

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]

Kamremsbyte V70N

Var det inte någon här som hade ett spr[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29

Näe det ska inte kunna hända. Nu var det[…]