Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gelgamesh
Upptäckte att sambon inte sitter helt bra i sin nuvarande bil som sjunger på sista versen. Min tanke var att hon skulle få min 940. Dessvärre är ju Volvo "för bra" för längre personer. Vi snackar om att ratten tar i magen och benen sträcks ut vid koppling.

Min 940 -93:a har inte airbag, och jag tänker att man kunde montera någon sportratt med grunt nav kanske? Har ni några tips. Biltemas ratt är fel då ekrarna vinklar inåt. Jag funderar på någon "platt" ratt så grunt nav som möjligt.

Tar gärna tips på andra bilar också. Jag är lång så jag har dålig koll. Enda jag kommer på är väl att jag kört en Alfa någon gång och undrat om Italienare har aparmar.

Jag föreslog platådojor. Hennes blick gav svårtolkade signaler, men jag tror att hon ville slå mig.
av rd350
En Momoratt (tillverkaren av r-sportrattarna) är ganska plan, nvet skulle väl gå att modifera ytterligare men då försvinner en stor del av kolappsfunktionen vid en krock. Att 940 skulle va konstigt utformad för korta har jag aldrig hört men det är kanske så. Ratten tycker jag sitter lite högt, bättre med 960s ställbara.
av Gelgamesh
Jag var lite otydlig. Egentligen är hon inte så kort, men lite..."mullig". (Och där skrev jag garanterat under min dödsdom). Så hon når pedalerna i alla bilar, men magen tar alltså i. Så i nuläget är ingen bil bra. Men en omotiverat långt framskjuten ratt hade gjort underverk. Jag föreslog försiktigt att hon behöver gå ner i vikt. Hoppas på att slippa sondmatning och rullstol inom några månader.
av xAx
Gelgamesh skrev:Så hon når pedalerna i alla bilar, men magen tar alltså i. Så i nuläget är ingen bil bra.
Det löser sig efter förlossningen, ska du se ...

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]