Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

mikebike skrev: mån 04 mar 2019, 08:16
Briander skrev:Stoppade i ett JR-filter idag, och fick hem en annan mittkonsoll som inte bara är plast-svart, fann den billigt så får vi se om det blir den eller något annat som åker i till slut.
Går konsollen att demontera ytterligare?
T.ex. om man vill foliera den mörka delen...

utifrån denna video, det går men med försiktighet
Användarvisningsbild
av Briander
Ni som plockat bort Volvo-emblemet på handtaget bak, hur gjorde ni? Det sitter som satan alltså. Tänkte ta bort det och fixa till lite repor och dit med ett nytt sedan men gav upp igårkväll.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Briander skrev:Ni som plockat bort Volvo-emblemet på handtaget bak, hur gjorde ni? Det sitter som satan alltså. Tänkte ta bort det och fixa till lite repor och dit med ett nytt sedan men gav upp igårkväll.
Pianotråd lär gå, men värma med värmepistol lär väl mjuka upp?
Användarvisningsbild
av fjohan82
drbrain skrev: tis 05 mar 2019, 09:35 Jag har tagit bort emblem med fisketråd och sen t-röd eller något för att få bort limresterna..
Gjorde på samma sätt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
StefanN skrev:31323420 och 31323421
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 1&_sacat=0
Tack, de skickar förvisso inte till Sverige men nu har jag med artnr, letade nämligen med och ska med kolla upp sådana. Bilia vill ha 729kr/st :-/ Har hittat på Bildelsbasen och väntar på svar från de nu. Har ett par till som jag fick för kaffepengar, som jag klipper till så länge men det är inte så jag vill ha det.

Någon som har att sälja kanske? ;-)

PS: Ska inte stjäla brianders tråd här men, hur är det billiga staget lackat? Lurar på om man skulle lacka det själv i bilens färg och sätta en dekal "Volvo Ocean Race" där vissa har "R-Design" loggan på staget
Användarvisningsbild
av Briander
Ja precis, det är inte en slät lack, matt och skrovlig är nog bästa beskrivningen. Det går säkert att slipa ner och lacka om man vill. Jag betalade 460kr nytt om jag inte minns fel så det är inte jättedyrt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 33

Dock ej livstidsgaranti på delen, endast gar[…]

Enligt principen att man inte ska ta något f[…]

Man ska inte princip aldrig sätta tillbaka […]

Tysta sommardäck V90

Upplever ni att bilen lätt får ”S[…]