Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zandman
@stevvee,
stevvee skrev:
zandman skrev:Är inte med riktigt, ser inte stolarna ut så här med beteckning RG0R?
Inte enligt bilden på bygg din Volvo eller min säljare som sålde min R-design.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aj då måste jag nog prata med min säljare igen, tittade på bygg din volvo igen och du har rätt, ser inte ut som i MY19 som jag tittade i så detta måste vara nån ändring de gjort på MY20. Mycket bra info, den tackar jag för!
av stevvee
zandman skrev:@stevvee,
stevvee skrev:
zandman skrev:Är inte med riktigt, ser inte stolarna ut så här med beteckning RG0R?
Inte enligt bilden på bygg din Volvo eller min säljare som sålde min R-design.

Aj då måste jag nog prata med min säljare igen, tittade på bygg din volvo igen och du har rätt, ser inte ut som i MY19 som jag tittade i så detta måste vara nån ändring de gjort på MY20. Mycket bra info, den tackar jag för!
Min är 19 så tror det varit så hela tiden.
Men fråga och kolla för kikar jag på amerikanska marknaden så är det ”rätt”
IMG_5631.jpg
IMG_5631.jpg (58.83 KiB) Visad 619 gånger

Användarvisningsbild
av zandman
@stevvee, Jag tog bilden från en XC60 -MY19 på blocket och så såg stolarna ut i demobilen jag fick provköra hos min handlare men som du säger så ser de inte likadana som de på bygg-sidan. Jag fick också ett meddelande om att specen kan ha ändrats på den länk jag hade sparat med "min" spec. Måste be säljaren förklara detta så jag inte gör bort mig. Här är annonsen: https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... 9.htm?aw=1
av stevvee
zandman skrev:@stevvee, Jag tog bilden från en XC60 -MY19 på blocket och så såg stolarna ut i demobilen jag fick provköra hos min handlare men som du säger så ser de inte likadana som de på bygg-sidan. Jag fick också ett meddelande om att specen kan ha ändrats på den länk jag hade sparat med "min" spec. Måste be säljaren förklara detta så jag inte gör bort mig. Här är annonsen: https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... 9.htm?aw=1
Intressant. Iofs fick jag min V60 i feb men var aldrig något snack att det var något annat än textil och då fanns inge R-design att kika på.

Hör med säljaren och meddela gärna sen hur det var !

Användarvisningsbild
av zandman
@stevvee,
stevvee skrev:
zandman skrev:@stevvee, Jag tog bilden från en XC60 -MY19 på blocket och så såg stolarna ut i demobilen jag fick provköra hos min handlare men som du säger så ser de inte likadana som de på bygg-sidan. Jag fick också ett meddelande om att specen kan ha ändrats på den länk jag hade sparat med "min" spec. Måste be säljaren förklara detta så jag inte gör bort mig. Här är annonsen: https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... 9.htm?aw=1
Intressant. Iofs fick jag min V60 i feb men var aldrig något snack att det var något annat än textil och då fanns inge R-design att kika på.

Hör med säljaren och meddela gärna sen hur det var !

Absolut, uppdaterar här när jag fått besked från min säljare :-)
Användarvisningsbild
av zandman
@stevvee, Nu har jag fått besked från min säljare, XC60 MY20 har samma design på stolarna som V60 MY19, dvs väljer man R-design med sportstolar får man välja mellan "bara läder" eller "nästan bara läder". Sittytan+lårstöd är alltid läder, sidostöden+dörrsida är i textil om man väljer textil/nappaläder med kontrastsöm. :-( Ogillar att sitta på svart läder både på sommaren och vintern därför tyckte jag den gamla designen med nubuck på sittytan och snyggt läder runt om var bättre men de går inte att få numera. Funderar på att gå till komfortstolen med ventilation istället, inte lika snygg och bekväm som sportstolen men slipper svettas i ryggslutet varma dagar :-/
5550403812.jpg
5550403812.jpg (95.24 KiB) Visad 563 gånger
av fragge
Nubuck hade nog en del problem med att det slets på ett fult sätt. T.o.m. demobilarna hos handlaren kunde se lite solkiga ut i Nubuck.
Användarvisningsbild
av zandman
@fragge, aha ja då kanske de är därför de tagit bort de valet, de är av yttersta vikt för mig att klädseln håller sig fräsch långsiktigt.
av stevvee
Då hade jag rätt iallafall och känner att helläder var helt rätt val för att få läder i dörrsidorna.

Ventilerat är schysst !

av kantarell
Går och väntar på min XC60 R-design som enligt min sida ska levereras v16 efter att ha beställts i oktober. Valde launchpro-paketet med komfortstolar och ventilerat skinn dels för att jag gillar de lite rymligare stolarna men även för att jag i två XC70 på raken, en -12 körd ca 16 000 mil och en -15 körd ca 22 00 mil, med mina 100+ suttit på ventilerat skinn. Ingen av bilarna har på klädseln uppvisat några som helst skador eller veck. Själv är jag lite förvånad över att en så mjuk och skön skinnklädsel inte åldras på annat sätt än att den blir skönare att sitta på för var dag. Kylan i stolarna är väl inget som man nöter ut i vårt klimat men när bilen stått några timmar i solen så är det ganska mysigt att känna kylan komma svalkande redan efter en mycket kort stund. En sak som däremot förvånar mig är att bilar med ljusare skinn redan i bilhallarna tydligt visar upp missfärgade stolar, av färgen att döma troligtvis från kraftigt färgade jeans. Förmodligen är väl de mörkgrå stolarna lika färgade men där ser man det inte lika tydligt. I en R-design är ju färgvalet på klädseln ganska lätt då valet står mellan mörkgrått och mörkgrått.
Ac kyler ojämt samt missljud

Hejsan! Jag har en v60 d5 2012a som acn kyler d&ar[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Fick gjort en invändig modd.. Färgmatcha[…]

Satt ditt voltmätaren och USB uttaget ig&arin[…]

V70 2.4 -07 B5244S får meddelande om att hal[…]