Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johnnyboy73
Har köpt en Xc70 - 16 för 3 veckor sedan och är supernöjd förutom att listerna släpper!!Helt sjukt! Så dyr bil och den pallar tydligen inte lite vanlig kallavfettning utan att listerna flyger av! Detta borde man fått info om (Bilia) att bilen inte går att tvätta, är så irriterad att man spricker snart! Så hur gör ni som har Xc70 ang avfettning? Vad ska användas? Ska tillägga att jag får det utbytt på garantin men att ingen säger något om tvätt mm? Vet någon om de nya listerna (tejpen) är lika värdelösa? detta är ju skandal eg!
Trevlig helg!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Välkommen,

finns en sökruta i varje kategori och varje tråd. Man kan säkert hitta mer men här är de två första jag hittade, Hoppas det löser sig :-)

viewtopic.php?f=56&t=147256&hilit=avfettning
viewtopic.php?f=56&t=145512&p=1276414&h ... g#p1276414
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag använder aldrig avfettning när jag tvättar. Min lister har suttit i åtta år.
Finns fler sätt att få ren en bil på.
Användarvisningsbild
av Derank
jag använder kallavfettning året runt och mina lister har suttit på alla mina bilar i 30år
Användarvisningsbild
av Derank
och just dörrlisterna på XC70 hade några årsmodeller en förmåga att lossna pga att de var flefasade el nåt sådan på slutet mot frammskärmarna.

Svårt att förklara, hade en kollega som bytte 3gg på sin, sedan såldes skiten, de började släppa och till sist tog de i skärmen då man öppnade frammdörren, men det lanske är något annat i TS fall.
Användarvisningsbild
av Derank
och kallavfettning använder nog 99% av Svenska bilförare för att få bort tjära och asfallt och nog sitter deras lister kvar.
av Lövet
Kallavfettning lossar inga lister, det är nåt annat fel.
av V60ccsummum
Det är petroleumavfettning som gör att klistret släpper. Nån gång under våren 2016 gjorde Volvo en förändring i produktionen för att motverka att plastdetaljerna ska släppa men det har inte haft 100% utfall tyvärr.

Trottelpositionsgivaren kanske. Min var full med v[…]

Bakre länkarmsbussning

Fått till mig att Bilkompaniet monterar en f[…]

Felparkering...

Jag kommer dock betala boten idag. Trots att jag[…]

Hände inte så mycket idag, bara uppdate[…]