Moderator: Moderatorer

Magnus-B skrev:Tvättat bort flygrost och annan skit även i dörröppningarna.
Slutligen torkning av bilen med rosa sås som torkstöd,luktar gott i garaget runt bilen nu.
Jag la på sommardäcken i eftermiddags. Nä där ljög jag .
I morgon blir det en ordentlig tvätt.
Årets service avklarad. 6225 kronor lättare, 4 stift och ett luftfilter tyngre. Kupefiltret skickade jag faktiskt med eget, ville ha ett som tar mer än kolfiltret, så köpte ett Mann Frecious Plus. Går bara 1500 så får byta det samtidigt som mellanbytet på oljan.
EbbevonVolvo skrev:Jag la på sommardäcken i eftermiddags. Nä där ljög jag .
Häromkring ska de bli typ -5 grader närmaste veckan, har dock bokat in hjulskifte till 11 april (eller kanske 12e). Har däckhotell så det blir att vänta lite om man är sen med bokningen...
DaltonSleeper skrev:
EbbevonVolvo skrev:Jag la på sommardäcken i eftermiddags. Nä där ljög jag .
Häromkring ska de bli typ -5 grader närmaste veckan, har dock bokat in hjulskifte till 11 april (eller kanske 12e). Har däckhotell så det blir att vänta lite om man är sen med bokningen...
Någon saka ju vara först :) Men ja det var vågat, de är vår här men blir -2 här inatt och lär bli några kalla nätter till. Plus att bilen ska ta oss ner till alperna igen strax :)
Förra fredagen (22/2) blev det (officiellt) vår här (Halland) efter att ha varit (officiellt) höst till 21/2. Vi har alltså inte (officiellt) haft vinter här (kustremsan närmast havet) fast det har snöat, slaskat och varit några minus några dagar. Just nu (1/3 06:50) är det -4°.... :P efter några fantastiska dagar (upp till +15°) så vinterdäcken får sitta på ett tag till.
grillchips skrev:@SvenB, härligt! ;) Jag upptäckte dock en bit in i vintern när det blev sådär riktigt isande kallt att ena spegeln fick kämpa för att fällas in/ut, så det kändes onödigt att ha funktionen igång bara för att.

Edit:
Upptäckte att det ska bli neråt -10 nästa vecka, vår schmår... :bored:
I början av vintern här i krokarna, så satt mina speglar fast helt, så det blev snabbt av med den inställningar några veckor, men är igång igen sedan någon vecka. :D
@Micce1980, @DaltonSleeper, om ni kollar i citatet så ser ni en hint gömd i vit text. ;)

@KrakelSpektakel, ja jag tror jag stötte på det någon gång också faktiskt. Vet att folk här säger att det inte är någon fara men så jädra mycket värderar jag inte funktionen att jag skulle orka åka in med en trasig spegel till verkstan. :D
I morse bytte jag kupefilter på bilen då det luktade skit av det gammla.
Gjorde rent vatten dräneringarna på och under plasten framför rutan.
Sög upp diverse skräp på samma ställe när jag ändå var igång.
  • 1
  • 1079
  • 1080
  • 1081
  • 1082
  • 1083
  • 1912

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60