Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
stevvee skrev: ons 27 feb 2019, 23:30 Var ju bruket som las ner inte märket. Men vad jag läst skall det vara uppstartat 2017 igen och ex skall knopparna göras där.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är en annan verksamhet som öppnat, dvs inte inom varumärket Orrefors utan en studiohytta men ägd av traktens Volvohandlare (Liljas) Ingemar Andersson men där blir inga knoppar gjorda.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Den nya knoppen har en lite rundare utformning och ingår i Inscription-paketet på my20.

Man ser den om man bygger ihop en xc60 på Bygg min Volvo.
av Xanthopteryx
Gorban skrev:
grillchips skrev: ons 27 feb 2019, 22:24 TIdigare var den bara för T8 men jag kan inte minnas att jag sett att den är standard i någon annan modell?
Däremot verkar snacket i artiklarna om faceliftade XC90 göra gällande att den knoppen går att få på övriga motoralternativ nu, eller om det bara har varit felskrivningar.
Läste också det. Verkar som om Volvo uppdaterar övriga automatlådor så att de blir shift by wire och inte mekanisk växelförare.
Är det helt mekanisk växelförare? Eller är det trådat från den mekaniska spaken?
Har inte grävt ner i motorrummet för att kolla.
av TurboJonte
Det är fram tills nu bara T8 som har haft shift by wire, övriga motoralternativ har varit helt mekaniska. Hur det är med MY20 är än så länge lite osäkert.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av V9097
Bygger man en XC60 B4 eller B5 i konfiguratorn så har den shift-by-wire. Lägger man till Inscription får man Orrefors växelväljare.

Så en hyfsad gissning är att alla mildhybrider i 60 och 90-serien får detta till modellår 2020. Laddhybriderna har det som bekant sedan tidigarr
av beachman
Jag gillar den och hade förmodligen kunnat betala extra för att kunna få den. Gissningsvis är det bra drive by wire bilar som kan ha den såsom Twin engine T6/T8 eller mildhybrid B4/B5

"EN VÄXELSPAK I KRISTALL, MUNBLÅST I SMÅLAND."
https://orrefors.se/volvo/
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Rådlös skrev: ons 27 feb 2019, 23:19 Lite märkligt om det finns växelspaksknoppar från Orrefors på dagens bilar. Bruket lades ner och stängdes 2013 !

https://sv.wikipedia.org/wiki/Orrefors_glasbruk

(Jag bor i grannkommunen)
IKEA lämnade Sverige 1976 och har sitt säte i Nederländerna och pengarna fonderade i Schweiz . Ändå pratar man om det svenska, trots man lämnade landet för 43 år sedan.
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]