Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nystrom7
Är det någon som vet om det går att efternatten den i en icke t8 eller skiljer mittkonsollen?

Skickat från min Pixel via Tapatalk

av TurboJonte
Finns en tråd om detta någonstans, testa att söka lite och se om du hittar den. Men det korta svaret är att det inte går på något bra sätt.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

av Nystrom7
AndS skrev:Är det inte lite budgetlösning, är idag bara ett varumärke med tillverkning i t.ex. Turkiet. ;-)
Vad är inte tillverkat i Kina idag? Helt orelevant, jag tycker spaken är snygg helt enkelt.

Användarvisningsbild
av grillchips
TIdigare var den bara för T8 men jag kan inte minnas att jag sett att den är standard i någon annan modell?
Däremot verkar snacket i artiklarna om faceliftade XC90 göra gällande att den knoppen går att få på övriga motoralternativ nu, eller om det bara har varit felskrivningar.
av Gorban
grillchips skrev: ons 27 feb 2019, 22:24 TIdigare var den bara för T8 men jag kan inte minnas att jag sett att den är standard i någon annan modell?
Däremot verkar snacket i artiklarna om faceliftade XC90 göra gällande att den knoppen går att få på övriga motoralternativ nu, eller om det bara har varit felskrivningar.
Läste också det. Verkar som om Volvo uppdaterar övriga automatlådor så att de blir shift by wire och inte mekanisk växelförare.
av Gorban
Nystrom7 skrev: ons 27 feb 2019, 20:39
AndS skrev:Är det inte lite budgetlösning, är idag bara ett varumärke med tillverkning i t.ex. Turkiet. ;-)
Vad är inte tillverkat i Kina idag? Helt orelevant, jag tycker spaken är snygg helt enkelt.

Det är en oerhört smart marknadsföring från Volvos sida. I princip alla utländska journalister nämner spaken från Orrefors, den svenska flaggan på högerstolen, Thors hammer headlights och Göteborgs Konserthus i B&W stereon.
av stevvee
Rådlös skrev:Lite märkligt om det finns växelspaksknoppar från Orrefors på dagens bilar. Bruket lades ner och stängdes 2013 !

https://sv.wikipedia.org/wiki/Orrefors_glasbruk

(Jag bor i grannkommunen)
Var ju bruket som las ner inte märket. Men vad jag läst skall det vara uppstartat 2017 igen och ex skall knopparna göras där.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]