Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Ilduce77 skrev: ons 27 feb 2019, 11:24
AndS skrev: ons 27 feb 2019, 06:42 Men däckstrycket bör då sjunka lika mycket i samtliga hjul och bör då inte reagera.
Rätt! 👍🏻
Den TPMS-version som sitter i moderna bilar klarar av att detektera luftfall på samtliga hjul. Version 2 har jag för mig att den kallas?
Version 1 klarar inte om alla hjul tappar trycket.
av PelleTh
Jag har haft stora problem med varningar om lufttryck. Spelade ingen roll om det var sommar eller vinterdäck. Första året var en pina, men trycket har varit konstant normalt i däcken.

Men sen jag bytte till vinterdäcken förra året är problemet helt borta. Blev rekommenderad en uppdatering av mjukvara men istället gjorde man en total återställning av Sensus, laddade om all mjukvara och sedan dess helt problemfritt.
av andhreas
Jag hade detta problemet efter att jag bytt till vinterdäck i vintras. Fick varningen 1-2 ggr i veckan i 5-6 veckor. Kollade däcket varje gång men ingen luft hade försvunnit. Sedan bara slutade varningen att komma...

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]