Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Undrar vad det här är för en lampa och om det är original. Skulle även vara intressant att veta vart den kommer ifrån om den inte är original. Mvh
Snapchat-1245050430.jpg
Snapchat-1245050430.jpg (293.16 KiB) Visad 1539 gånger
Gissar oxå på att den inte är original med tanke på att den hänger över dörrlisten. Men du har aldrig sett samma slags lampa nån annan stans? Verkar ska finnas en kåpa till eftersom det finns 2 hål men den kåpan äger tyvärr inte jag.
Av färgen att döma är det inte en gammal snutbil?.
Såg att det är en L modell du har för det mesta ville de ha lite starkare motorer. Ofta trimmade.
Du har väl en B20 eller B19 i din?.
Hade såna lampor när jag var ung. Det som saknas är en skålformad lampkupa av plast. Fanns i vitt. rött och gult ofta på släp eller som positionsljus. Hade såna i rött riktat mot golvet när jag skulle mysa med någon böna när jag var i raggaråldern. Tyvärr ingen bild på lampa med kupa. Väldigt vanligt lampa för eftermontage...
Positionsljus som nån stoppat dit, säljs på varenda mack fortfarande (den där är inte så gammal). Göaset finns i vit, orange och röd.
På min 18-årsbil hade jag röda fram och bak vid fötterna och i hatthyllan ) :)
Abs ring bak V50 AWD

Hej. Har fått samma problem på v&arin[…]

Det löste sig, hittade ett fel. Det vita plas[…]

Det finns folk (inklusive proffsmekaniker) som anv[…]

Jag beställde en felkodläsare på A[…]