Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B235R
Hej!

Bilen har börjat gnälla om lågt däcktryck. Kollat trycket och sparat. Gick ett par dar sen varnar den igen.
Fler med samma problem?

/Lasse
Användarvisningsbild
av Derank
Pyspunka?

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
Det fick jag på xc60in blev lättirriterad då jag för 3dje gången fick kalibrera om däcktrycket. Kollade och hade bara 1,6kg i däcket. ,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har haft lite stök med TPMS i vinter också, två gånger på kort tid men minns fasen inte om det var samma hjul, jag tror dock inte det.
av AndS
Men däckstrycket bör då sjunka lika mycket i samtliga hjul och bör då inte reagera.
Användarvisningsbild
av skyrazer
Vilket hjul varnar den på? Är det samma varje gång skulle jag rekommendera att låta en däckfirma kolla hjulet i vattenbad, det kan ju som sagt vara någon form av pyspunka som uppkommit (mina egna hjul läckte mellan fälgkant och däck på ett hjul, något som tog tid för luften att läcka ut men tillräckligt snabbt för att TPMS skulle märka det på ett par dagar).
av Geggan
ateam skrev:vart sitter denna givare?
Det är ingen givare, däckens övervakas av ABS/ESC systemet och identifierar om rotationshastigheten inte är enligt förväntat.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
AndS skrev: ons 27 feb 2019, 06:42 Men däckstrycket bör då sjunka lika mycket i samtliga hjul och bör då inte reagera.
Rätt! 👍🏻

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]