Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kollade priser på Bilia idag till min V70 -02 o blev liite mörkrädd...
Med 10% rabatt på kamremsats o vattenpumpsats + multirem o spännare samt 5 skruvar (vevaxelremskiva?)
så går delarna på 4428:- ....

Inte riktigt dax än men verkar iaf görbart efter att ha sett lite youtube-videos. Servar bilen själv annars, men har aldrig bytt kamrem förut.

Helt andra priser på Conti, gates o skf-satser online men det gäller ju att det ska passa oxå o att kvaliteten är bra...
Lite jobbigt när olika multiremmar som "ska" passa min bil har olika längd ?
De stora märkena är ok. Jag köpte en Boschsats, kostade dryga tusenlappen från Tyskland. Continental och SKF hade jag inte heller duckat för om de varit billigare just då.

Beroende på körsträcka kanske du inte behöver vattenpump heller, vartannat byte sägs det rätt ofta om den.
Gissar på att vattenpumpen inte är bytt då förra rembytet var 1:a, har oxå hört om varannanbyte.
Vissa säger dock att så länge den inte läcker o lagren känns bra så kör... :)
Kollade samma delar från Trodo.se o valde fabrikatet Ina som tydligen gör Volvos remspännare, blev 1900:- inkl frakt.... känns tufft att motivera originaldelar då på en bil värd strax över 10'...
Kolla mekonomen. Jag gav 1600kr tror jag för min sats med vattenpump och hela skiten. Jag bytte rubbet. Även multirem.
Bli medlem hos dom så får du 10-15% rabatt och tjata lite till så brukar dom ge 25% rabatt.
Bilias priser är överdrivna!
Personligen hade jag bytt vattenpump varje gång. Det är att ta i men eftersom att en rasad vattenpump är lika med rasad motor så vägrar jag chansa. För vem vet om den nya vattenpumpen är ett måndagsexemplar och inte orkar mer än 16.000mil...

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Erfarenheter XC90?

Tror XC90:n har förstärkt vinkelväx[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]