Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zandman
Jag har lagt beställning på en XC60 T8 men valde inte Park assist pilot men är lite osäker om jag gjorde rätt. Har sett klipp på youtube och där verkar de gå rätt långtsamt. Vad säger ni som har de, är de värt 3k eller bättre att fortsätta parkera "manuellt"?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag har det på min XC90. Det funkar bra men pilligt och tar ett litet tag innan det är igång.

Man får köra ganska långsamt när man letar efter en plats, för att den ska hitta, med risk för att bakomvarande blir irriterade.

Enda gången jag använder det är när jag vill visa någon passagerare en "fräck" funktion.

Jag hade inte valt till det idag om det inte vore för att jag någonstans läst att man ska kunna köra in och ut bilen från tex garaget när man står utanför bilen. Detta skulle man i så fall göra med mobilen, som man kan med tesla. Det skulle i så fall kräva detta tillval och då är det värt 3000 kr.

Sen kommer jag inte ihåg var jag läst det och ännu mindre om det kommer överhuvudtaget..
Användarvisningsbild
av zandman
Tack för era svar, tror jag avstår från parkeringshjälpen. Om de vore möjligt att hoppa ur bilen och sen köra in i den trånga fickan med mobilen hade de varit värt de som @Ilduce77, säger.
av Lövet
Hade varit en bra funktion om inte grannen (som kommer sakna funktionen) måste ta sig in i sig bil i den trånga luckan som skapats = dörruppslag ;-)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Lövet skrev: tis 26 feb 2019, 12:05 Hade varit en bra funktion om inte grannen (som kommer sakna funktionen) måste ta sig in i sig bil i den trånga luckan som skapats = dörruppslag ;-)
Exakt! 😀

Ser bara det som en användbar funktion i mitt eget enbilsgarage..

På alla andra ställen ställer jag mig alltid på två platser.. 😁
av stevvee
Tycker lätt det är värt det, är man minsta osäker när man parkerar så låt bara bilen sköta det samt att 3 k extra tror jag man har igen vid försäljning. Men det är ju för att jag oftast vill ha mycket utrustning på mina bilar.
av Tiimpan
Jag valde inte till det utan tog 360 kamera istället så ser man allt och gör parkeringen säkerligen snabbare själv :-D
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag har också 360 kameran och den skulle jag inte kunna leva utan längre. Den är fantastisk!

Står det mellan den och parkeringshjälpen, så finns det inget att tveka på. Ta kameran! 😀

Tror även att 360 kameran smäller högre i andrahandsvärde än parkeringshjälpen..
av stevvee
Ilduce77 skrev: tis 26 feb 2019, 14:41 Jag har också 360 kameran och den skulle jag inte kunna leva utan längre. Den är fantastisk!

Står det mellan den och parkeringshjälpen, så finns det inget att tveka på. Ta kameran! 😀

Tror även att 360 kameran smäller högre i andrahandsvärde än parkeringshjälpen..
Man tar ju såklart båda två! Det är ett måste, och HUD också så då har man helt plötsligt petat på teknikpaket Pro,360 kamera och park assist pilot. Och när man ändå är där petar man på lite till :party:

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l&a[…]

V70 2.0F gnisslande ljud

Garanterat bussningarna, vid fukt så smö[…]