Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larslars
hej
Nyligen blivit med Volvo :-)
Köpte en V60 D4 A Polestar i somras.
"saknar" lite utrustning och undrar om det går att eftermontera.

1 Parkeringskamera bak.
Har listat ut att det jag behöver är en monteringsats med lite sladdar o sånt samt en kamera. Inte förberedd för kamera enl carcfg.
Kameran går ju att hitta på bildelsbasen samt även handtaget den sitter i. Ser att det finns en utstansning i handtaget på min bil, går det då att "bara" fräsa ut för kameran för att slippa köpa onödiga saker?

2 Elmanövrerad förarstol med minne
ja går det att montera elstol med minne utan att byta hela kabelmattan ?
Tycker att kontakten under stolen ser rätt fullmatad ut, kan det vara fördraget?

3 Minne till elspeglarna
Är det "bara" att montera backspeglar med minne eller behövs det något mer?
Såsom kabelmatta till dörren tex.

4
Summan av 2 och 3 blir väl då att nyckeln kommer ihåg sista användare, smidigt då vi är en längre o en kortare som kör

Tacksam för tips om ev mjukvara som kan behövas och om det behövs ändra i carconfig tex
Användarvisningsbild
av fjohan82
Larslars skrev: mån 25 feb 2019, 19:56 hej

1 Parkeringskamera bak.
Har listat ut att det jag behöver är en monteringsats med lite sladdar o sånt samt en kamera. Inte förberedd för kamera enl carcfg.
Kameran går ju att hitta på bildelsbasen samt även handtaget den sitter i. Ser att det finns en utstansning i handtaget på min bil, går det då att "bara" fräsa ut för kameran för att slippa köpa onödiga saker?

Tycker att kontakten under stolen ser rätt fullmatad ut, kan det vara fördraget?

3 Minne till elspeglarna

4
Summan av 2 och 3 blir väl då att nyckeln kommer ihåg sista användare, smidigt då vi är en längre o en kortare som kör

Tacksam för tips om ev mjukvara som kan behövas och om det behövs ändra i carconfig tex
När det gäller 1an kan du kolla in här: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Vet dock inte vad du har för årsmodell, så det kan du behöva justera.

3an: Vill minnas att det krävs elstolar för att kunna ha minne för speglarna.
av d1nm4mm4
fjohan82 skrev: mån 25 feb 2019, 20:11
Larslars skrev: mån 25 feb 2019, 19:56 hej

1 Parkeringskamera bak.

3 Minne till elspeglarna

4

När det gäller 1an kan du kolla in här: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic

3an: Vill minnas att det krävs elstolar för att kunna ha minne för speglarna.

Hur fungerar det egentligen med speglarna. När bilen låses fälls ju speglarna in, sen när man låser av fälls dom ut med samma inställningar som när jag låste. Betyder det att mina speglar har "minne". Gäller även när man trycker på L & R spegelknapparna samtidigt
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det är skillnad på spegeljusteringen och infällningen.
Det går att ställa in i menyerna så de fälls in vid låsning och ut vid upplåsning men man kan även trycka på båda spegelknapparna samtidigt i dörren för infällning.
Alla bilar har dock inte elekriskt fällbara backspeglar.
El infällda backspeglar var ett tillval som inte begränsades av annan utrustning men speglar med förarminne och nedvinkling vid backning kräver att man har elektrisk förarstol.
av Larslars
fjohan82 skrev: mån 25 feb 2019, 20:11
där har jag redan kikat lite o kunde lista ut att jag inte har kameraförberedd, har även mellan CEM.
årmodell 2015 r-design
fjohan82 skrev: mån 25 feb 2019, 20:11 3an: Vill minnas att det krävs elstolar för att kunna ha minne för speglarna.
ja det tror jag med annars så finns det ingen position att spara imot
Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]