Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Nystrom7 skrev:Tar den flygrost med?

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Det tror jag inte, jag använder bara flygrostmedel sent på våren och gör en grundlig rengöring. Men den var len och fin efter detta medel, kunde inte känna något "knotter" bak där det blir som värst.
Okej, har endel flygrost på min skåpbil som jag vill få bort. Har du nåt bra tips på medel?

På v90:in kör jag med hydro2 nästan varje tvätt vintertid så den fastnar det inte på. Brukar köra med autosmart power avfettningen och den funkar också bra

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Minst lika viktigt är vad man lägger på efter tvätten. Jag rekommenderar att ni provar sonax xream spray&seal.
Bilen blir som nyvaxad och skiten släpper vid nästa tvätt. Tvättar varje helg.
ABengtsson skrev:
Lobocut skrev:Jag använder Bilt Hamber Korrosolhttps://www.autodude.se/produkt/rostlos ... _korrosol/, var noga med att bilen måste vara torr innan man lägger på detta.
Fungerar fint på blöt bil också. Blir ju en liten spädning men inga problem!
Nja, det SKA vara torr bil för bästa effekt. Varför ska man lägga på när bilen är blöt och få sämre effekt, och du tvingas lägga på en runda till? Bara slöseri med tid, pengar och medel.
Lobocut skrev: mån 25 feb 2019, 10:25
ABengtsson skrev:
Lobocut skrev:Jag använder Bilt Hamber Korrosolhttps://www.autodude.se/produkt/rostlos ... _korrosol/, var noga med att bilen måste vara torr innan man lägger på detta.
Fungerar fint på blöt bil också. Blir ju en liten spädning men inga problem!
Nja, det SKA vara torr bil för bästa effekt. Varför ska man lägga på när bilen är blöt och få sämre effekt, och du tvingas lägga på en runda till? Bara slöseri med tid, pengar och medel.
Det är väl om man vill kallavfetta först, något som beroende på avfettning ibland funkar ännu sämre på blöt bil än flygrostlösare gör. Finns förstås undantag. Också möjligheten att blåsa bilen hyggligt torr emellan om man har tid och utrustning för det.
Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kontr[…]

Elpriset

Kollade på min app för styrningen av el[…]

Vem/Var ringer,chattar eller mailar du med? din h[…]

Jag har bytt när jag köpt en begagnad be[…]