- sön 24 feb 2019, 00:02
Har haft ett lite märkligt fel på mina positionsljus bak. Fick ett felmeddelande att positionsljusen bak inte fungerade. Upptäckte att bägge tändes när jag öppnade bakluckan. När jag startat motorn lyste fortfarande bägge om jag gick ut och tittade. När jag lade i växel och körde iväg kom felmeddelandet om positionsljus bak. Stannade och gick bak och tittade. Inget alls lyser! Bromsljus, blinkers och dimljus fungerade dock.
Lämnade in bilen till Bilia som behöve två försök för att fixa det här. Mekanikern hittade vatten i vänster lamphus. För att byta hela lamphuset behövde han plocka ner både stötfångare och innertak. Såg aldrig räkningen då det är en leasingbil där jag inte betalar reparationer.
Allt fungerade i några dagar men efter att bilen stått oanvänd utomhus i en vecka kom felet tillbaka och nu lyste inte positionsljuset på höger sida. Efter omstart fungerade det igen. Mekanikern ska nu byta även höger sida i samband med service.
Någon mer som har haft problem med det här?
Lämnade in bilen till Bilia som behöve två försök för att fixa det här. Mekanikern hittade vatten i vänster lamphus. För att byta hela lamphuset behövde han plocka ner både stötfångare och innertak. Såg aldrig räkningen då det är en leasingbil där jag inte betalar reparationer.
Allt fungerade i några dagar men efter att bilen stått oanvänd utomhus i en vecka kom felet tillbaka och nu lyste inte positionsljuset på höger sida. Efter omstart fungerade det igen. Mekanikern ska nu byta även höger sida i samband med service.
Någon mer som har haft problem med det här?
V90 T8 Inscription -20
BMW 118dM -18
Tidigare:
V90 D5 AWD Inscription -17
BMW 520d Touring xDrive -14
BMW 520d Touring -11
BMW 525d Touring -07
SAAB 9-5 2.3t -04
BMW 116i -04
BMW 120dM -08
BMW 120dM -10
BMW 118dM -18