Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Siqqe
Tjenixen,

På flera ställen på detta forum finns det prisuppgifter och artikelnummer på diverse mjukvaruuppdateringar till S60/V70, men vilka rekommenderas att man gör på en T5 -01?

Vad innebär det för fördel för mig om jag t.ex. uppdaterar mjukvaran till färddatorn osv osv? Vilka delar är det vanligast att man uppdaterar och vad blir skillnaden?

Jag frågade samma sak hos min Volvohandlare men de hade inget bra svar på det (de har förövrigt aldrig haft ett bra svar på mina frågor).
av Kena
Prova någon annan Volvohandlare än "din", kan löna sej att ringa runt lite ibland.
av grape
Har du inget fel på bilen så kan man väl kanske inte rekomendera nåt speciellt.

Men om du skall göra nån är det denna:
Total upgrade CAN 30677038 (S60/V70/S80/XC90)
Jag betalde ca 700 om jag inte minns fel.
Uppge artikelnumret direkt till den du pratar med annars kommer han inte ha nån aning om vad du pratar om eller säga att det inte finns nån...

Då får du nyaste mjukvaran till de flesta (alla?) komponenter i din bil, sen om du märker nån skillnad är kanske inte så troligt om du inte hade nåt fel innan.

Men jag tycker det känns bra att ha senaste mjukvaran i min bil så jag gjorde en uppdatering på min t5:a -00.
Jag fick allafall inga följdfel efter uppdateringen

Du "kanske" får mindre bränsle förbrukning, du "kanske" upplever den lite rappare svårt o säga.
Men det är inte så mycket pengar så varför inte köra på?
Användarvisningsbild
av Cimmen
grape skrev:Har du inget fel på bilen så kan man väl kanske inte rekomendera nåt speciellt.

Men om du skall göra nån är det denna:
Total upgrade CAN 30677038 (S60/V70/S80/XC90)
Jag betalde ca 700 om jag inte minns fel.
Uppge artikelnumret direkt till den du pratar med annars kommer han inte ha nån aning om vad du pratar om eller säga att det inte finns nån...

Då får du nyaste mjukvaran till de flesta (alla?) komponenter i din bil, sen om du märker nån skillnad är kanske inte så troligt om du inte hade nåt fel innan.

Men jag tycker det känns bra att ha senaste mjukvaran i min bil så jag gjorde en uppdatering på min t5:a -00.
Jag fick allafall inga följdfel efter uppdateringen

Du "kanske" får mindre bränsle förbrukning, du "kanske" upplever den lite rappare svårt o säga.
Men det är inte så mycket pengar så varför inte köra på?
Precis, Total CAN uppdaterar alla enheter i bilen som är möjliga att uppdatera med den senaste FW. Priskillnaden är stor mot att t.ex. ta en enhet åt gången. Varje mjukvara kostar runt 100:- st vissa med vissa mindre men du kommer snabbt upp i 7 enheter så en Total CAN är det bästa. Bara att handla ! Uppdatering tog för mig runt 40min... inte bredband in i bilen precis... :wink:

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]