Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Lövet skrev: fre 22 feb 2019, 13:26 Nya lacker, ny mjukvara, nya inredningsmaterial = det man kan ändra som är "billigt". Att byta plåtdelar kostar enorma pengar i pressverktyg, det gör man inte gärna. Men ack det var ändå en blek facelift.
Nej plåt rör man ju inte. Men ny plast i fronten med förlängda DRL in mot grillen som på XC60 hade jag på min egna spekulationslista. Iofs något som skulle göra modellerna mer lika vilket inte bara är gott.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Men hur kan de INTE ha bytt ut de fula ventilationsutblåsen i interiören till de smäckra som alla andra nya har. showstopper
av Lövet
@SBergdahl, Ja facelift brukar ju innebära nya stötfångare mm men jag ser inget sånt. Det var nog en "billig" facelift exteriört och fokus lades på andra saker.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag funderar på hur länge denna facelift kommer leva innan en "helt ny" kommer. Krutet kanske läggs på ersättaren tänker jag.
av Lövet
@grillchips, Skulle gissa att fokus legat på drivlinorna. Både mildhybriderna och uppdateringen av plug-in varianterna. Man får ju inte glömma att Volvo är ett litet företag internationellt sett men vi som kunder kräver lika hög eller bättre egenskaper som hos mycket större konkurrenter. Då måste de prioritera.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Skulle tro att varenda krona och timme hamnar i elektriska plattformer och anpassningar. En stor facelift av en modell som säljer bra och ser fräsch ut är nog långt ner på listan, man filar till den lite och tar kvällen.
av least
Om nu denna uppdatering är för liten, vad är då inte Audis designförändringar mellan olika generationer?
De ändrar ju oändligt lite.
av Lövet
Vilken facelift syftar du på?

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]