Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BaronNoir
Har inte aktiverat Volvo On Call.
Navigation funkar bara om jag använder mobiltelefon och "länkar" data.

- Vad behöver jag för att aktivera Volvo On Call? Vad kostar det? Startavgifter, årsavgifter, mm
- VAd krävs för att NAV ska funka utan mobiltelefonen?

Jag har sett att SIM-korts hållaren är tom i handskfacket.

Jag antar att någon form av mobilabonnemang ska in. Vad rekommenderas?

Jag har haft min bil i c:a 2 månader och aldrig kommit i kontakt med dessa funktioner tidigare. Jag har också försökt maila med Volvo Support, men inte fått svar.

Tacksam för alla tips och jälp i dessa ärenden.
MVH
Användarvisningsbild
av nikliz
Hej!
Här är en bra sida med svar på dina frågor:
https://www.volvocars.com/se/support/to ... vo-on-call

Aktivera NAV-funktionen går loss på ett par tusen om man kikar på Bilias hemsida.
SIM-kortshållaren är smidigt att ha t ex ett tvillingkort på ett befintligt abonnemang, för att slippa
para mobilens uppkoppling varje gång man startar bilen. Vet att vissa har haft strul med Telenor i bilarna?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det kostar mer än ett par tusen att aktivera navi ,4500-5000 betalade jag på bilia när det var kampanj.
Delar man internet via bluetooth på mobilen så behöver man inte para den varje gång man startar bilen utan det går automatiskt.

/M
av BaronNoir
Tack för svar.

Området runt just NAV-funktionen har jag greppat. 7707 kr. Bara för att aktivera NAV. Svettigt.....

Volvo On Call funktionen då? Jag tror att man tex kan styra motorvärmaren mha en app på telefonen.
Men hur löser man det? Bilen måste ju på ett eller annat sätt "ringas upp", men finns det inget SIM-kort (Tvillingkort eller inte) så lär det ju inte gå. Eller det kanske måste vara ett "tvillingkort"....

Var f-n är min 244? Jag tar dig tillbaka. Allt är förlåtet... :-)

//
Användarvisningsbild
av Perra83
Åk in till Volvo så aktiverar dom VOC åt dig. Vissa tar betalt för det andra inte.
Beroende på hur ny bilen är så kan du behöva köpa till abonnemang som kostar nått på 600kr för två år.
av BaronNoir
Perra83 skrev: ons 20 feb 2019, 13:22 Åk in till Volvo så aktiverar dom VOC åt dig. Vissa tar betalt för det andra inte.
Beroende på hur ny bilen är så kan du behöva köpa till abonnemang som kostar nått på 600kr för två år.
Tack! Ja, jag tror det får bli så....
av mikebike
BaronNoir skrev:Jag har sett att SIM-korts hållaren är tom i handskfacket.

Jag antar att någon form av mobilabonnemang ska in. Vad rekommenderas?
MVH
Det behövs inte för vare sig VOC eller Nav.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Vissa funktioner i navigatorn kräver uppkoppling mot internet.
av mikebike
Magnus-B skrev: ons 20 feb 2019, 17:07 Vissa funktioner i navigatorn kräver uppkoppling mot internet.
Ja, RTTI, men de flesta verkar missnöjda med den, och vill man använda den så kan man koppla upp sig via mobilen.
Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]