Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hermit
Hej!
Har kikat på en XC90 inscription 2016 d5 awd. På nätet hittar jag ingen "lista" med vad som är standard i inscription, vad är det som ingår?
Den har panoramatak, enligt bilder. Men har alla xc90 inscription elbaklucka exempelvis?

Mvh
Hermit
Hermit skrev: mån 18 feb 2019, 00:06 Hej!
Har kikat på en XC90 inscription 2016 d5 awd. På nätet hittar jag ingen "lista" med vad som är standard i inscription, vad är det som ingår?
Den har panoramatak, enligt bilder. Men har alla xc90 inscription elbaklucka exempelvis?

Mvh
Hermit
https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf - där står det vad som ingår i inscription. Tror inte det är så stor skillnad från MY16/MY17
AndS skrev: mån 18 feb 2019, 06:20 Är det inte enklast att kontakta den som säljer bilen och fråga utifrån att du prioriterar elbaklucka?
Självklart, tänker mig bara om det finms lista på vad som ingår det borde ju finnas tycker man.. :-D
Inscription (Utöver Momentum)

20" 10-ekrad design Diamond Cut med däck 275/45 R20,
Belysningspaket, interiört, Digitalt kombiinstrument, 12.3" färgskärm,
Dimljus med kurvljusfunktion i LED, Drive mode settings, Dubbla
integrerade slutrör, Elmanövrerad förarstol med minne, Elmanövrerad
passagerarstol m minne, Elmanövrerad dynförlängning förarsäte,
Elmanövrerad dynförlängning passagerarstol, Högblank kromlist längs
dörrsidornas nedre del exteriört med, Inscription logotyp, Högblank kromlist
i främre spoilers" luftintag", Högblank kromlist i bakreflexernas
nederkant, Högblank kromlist kring dörrhandtagens fötter exteriört
Textilmatta "Inscription" för samtliga sätesrader, Integrerade kromade
Rails, Läderklädd Fjärrnyckel i Inscription-uförande, Panelinlägg Metal
Mesh, Silverfärgad grill med vertikala ribbor och högblank ram, Armstöd
med mugghållare i baksätet

Källa: http://helmia.se/wp-content/uploads/201 ... 150401.pdf
Det man bör ha i åtanke (vilket redan nämnts men kanske lite otydligt) är att paketen förändras över tid, så för att Inscription i dagens bygg-config har x och y som standard betyder inte att en modell för 2-3 år sen hade det. Årsmodell och katalog för det året är säkraste kortet om man inte orkar vänta på svar från säljaren. Nu har du fått lista från både 2015 och 2017 vilket bör ge en fingervisning ändå.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]