Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
ThomasT skrev:På måndag lägger jag in en beställning på ersättaren till min nuvarande V60 -16.

Spec:
V60 D3 Aut
Momentum Advanced SE II
Teknikpaket
Läder sport Charcoal
Harman Kardon Premium Sound

Det känns som Momentum Advanced SE II paketet innehåller det flesta krimskrams funktionerna så man behöver bara lägga till klädsel, navi och bättre ljud. Handlaren hintade om att de hade några bilar på preorder så det borde nog inte ta så lång tid för bilen att dyka upp.
Hmm, preliminärt 23 april vart leveransdatumet... Känns inte speciellt snabbt...?

.
av WiktorK86
ThomasT skrev:
ThomasT skrev:På måndag lägger jag in en beställning på ersättaren till min nuvarande V60 -16.

Spec:
V60 D3 Aut
Momentum Advanced SE II
Teknikpaket
Läder sport Charcoal
Harman Kardon Premium Sound

Det känns som Momentum Advanced SE II paketet innehåller det flesta krimskrams funktionerna så man behöver bara lägga till klädsel, navi och bättre ljud. Handlaren hintade om att de hade några bilar på preorder så det borde nog inte ta så lång tid för bilen att dyka upp.
Hmm, preliminärt 23 april vart leveransdatumet... Känns inte speciellt snabbt...?

.
Dryga två månader på en fabriksbeställning är väl inte så illa? Är det någon tillverkare som lyckas hålla kortare leveranstider än så på en fabrikare?
För kännedom så fick jag samma leveranstid på min bil som beställdes i mitten på janauri, väntar leverans i mitten på mars.
av Eborgis
Idag lades beställningen för nya tjänstebilen.
Spec:
T8 R-Design
Black Stone Solid
Elmanövrerad förarstol med minne
Läderstolar
Dragkrok
Tonade rutor
Parkeringskamera bak

Bilen levereras vecka 17 (säljaren hade lagt beställningar tidigare). Jag måste dock vänta till 23 augusti innan jag får hämta den, då nuvarande kontraktet går ut då. Får se om man kan hålla sig :P :-D

Den är beställd med odubbade Nokian Hakkapelitta R3 NF. Har för mig jag läst att det var något problem med oljud med Nokian, någon som vet något?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Eborgis skrev: mån 18 feb 2019, 20:55 Idag lades beställningen för nya tjänstebilen.
Spec:
T8 R-Design
Black Stone Solid
Läderstolar
Dragkrok
Tonade rutor
Parkeringskamera bak

Bilen levereras vecka 17 (säljaren hade lagt beställningar tidigare). Jag måste dock vänta till 23 augusti innan jag får hämta den, då nuvarande kontraktet går ut då. Får se om man kan hålla sig :P :-D

Den är beställd med odubbade Nokian Hakkapelitta R3 NF. Har för mig jag läst att det var något problem med oljud med Nokian, någon som vet något?
Trevlig spec!
Jag har Hakka R3 på min V60 (235/40/18), dock MY17, och de fungerar prickfritt! :-)
av stevvee
Eborgis skrev:Idag lades beställningen för nya tjänstebilen.
Spec:
T8 R-Design
Black Stone Solid
Läderstolar
Dragkrok
Tonade rutor
Parkeringskamera bak

Åker Hakka 9 på min och dom är galet tysta!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lengan
Hej!

Ny här - har för ca 4 veckor sedan beställt V60 T8 R-Design. Får inte upp något när jag loggar in på Volvo för att kolla beräknad leverans, står bara "Leverans - För tillfället kan vi inte visa beräknad leveransvecka". När kommer detta in månntro?

Är så ivrig att veta när pärlan anländer :-)
Användarvisningsbild
av ThomasT
På "minvolvo" så står det att min ska tillverkas i Torslanda... Gör man alla V60 där?

.
av Baselord
Någon som valt maroon brown interiören?

Hoppas det blir snyggt till svart innertak och driftwood paneler!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
av ThomasT
Baselord skrev:Någon som valt maroon brown interiören?

Hoppas det blir snyggt till svart innertak och driftwood paneler!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag hade Maroon Brown som första val, men den finns inte till sportstolarna... :-(

.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 315

har ett udda problem, har en V50 2010, med 2.0 Fle[…]

Sant! Men är ett verktyg "dyrt"? - […]

Fel generator V70??

Det som händer är att laddlampan lyser o[…]