Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
Lucif3r skrev:<insert chinese quality joke here>
Ska nog inte skylla på kineserna. Dom kinesiska volvobilarna har väl bättre kvalitet?
Det handlar väl om många elektronik och mjukvaruproblem tidigt i SPA-bilarna?
Mjukvaruproblem kan man ju bli galen på.

Sen kan man ju säga att en bil behöver vara mycket bra för att man ska stå ut med att den krånglar....
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Kan det vara det här med elmotorer kanske? :-) . Om jag köpte en ny bil skulle jag vilja ha nått i stil med en 940 med lite lägre bensin förbrukning en bil behöver inte vara så avancerad som det började bli redan för flera år sedan. Det gick ju bra att köra Amazon förr i med ett styrservo och ac bara sen duger det. Men det är ju jag
Användarvisningsbild
av frasse4
Vet inte riktigt om jag skulle nöja mig med säkerheten i en Amazon dock
av Lövet
En billig och enkel bil skulle inte sälja överhuvudtaget i Sverige idag. Ingen vill åka i sånt. Om det verkligen var det som kunderna ville ha skulle Dacia vara ett framgångsrikt märke. Det är det inte (här).
av Lövet
Det kan ju vara värt att poängtera att det är UPPLEVDA fel som anges i JD Powers. Dvs om kunden tycker mugghållaren är för liten så är det ett fel. Det är exakt sådant som rapporteras. "Radion är krånglig", "blinkersspaken klickar fult" osv osv. Det säger alltså ingenting om bilens faktiska tillförlitlighet.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Skulle va kul att se listan med anmälda fel / bilmärke.
av Lövet

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]