Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Tar ju bara två prickar att gå från okänd till ökänd.

Jag tänkte samma sak när jag läste det i Expressen. Tur det inte hänt mig. Än, i alla fall...
Användarvisningsbild
av Steffe3
Tyvärr så verkar ju han som tillverkade/var återförsäljare i UK slutat sälja dom. Och dom passar inte till alla femmor heller tydligen :/
av LundgrenR
Det är säkert lika vanligt på bensin motorn. Vad jag tycker är konstigt är att mina arbetskamrater som har gjort service som man ska har haft problem innan 8000 mil. Nu har alla utom en haft tur att remmen bara hoppat av. Den andra var en 2.5ft och där var det skot av motorn. Har släktningar som har kört över 30 000 mil och alldrig haft problem och bilarna har Acpump från 2009 som ska vara dålig.
Det är som att spela på lotto. Jag har en s80 2.5ft och man undrar när det ska hända. Har bytat allt i förebyggande men enligt mekaniker så är det ingen garanti för där kan vara fel på nya saker också.
av ballans
Lotteriet består i att man inte vet om aux belt skall flyga åt sidan eller in i kamremmen när den går av. Orsak till att det är ett större problem på diesel är att remspännaren på en diesel utsätts för mycket större påfrestningar.
av nissesvolvo
xAx skrev:... och Volvo tar inget ansvar. Dom borde ta mig fan skämmas.
Håller med. Men så går det åt h...e i JD Powers mätningar...
Vad betyder V50 M + ?

Nu förtiden finns ju Copilot... :-) Din bil[…]

Bakre länkarmsbussning

Bra tips gällande Polestar!...dock är de[…]

EX60

Jag skulle uppsatta om det där dyra panoramat[…]

Elfel bagagelucka V70

Tror också på dålig jordning