Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Kimmen90 skrev: lör 09 feb 2019, 09:42 Kändes dyrt, 3600kr per år för något filter och olja. Är det inte bättre att lägga undan denna summa på ett servicekonto.
Jag har aldrig fått en service så billigt.
av frippe64
Magnus-B skrev: lör 09 feb 2019, 12:30 Du betalar ju givetvis endast för det som beräknas bytas inom serviceavtalet och vilka mil man uppgett att man kommer köra sen justeras det på sista fakturan om du kört mer eller mindre.
Ja så kanske det är, har inte satt mig in i villkoren. Finns bara två anledningar till att dessa avtal existerar, verkstan får betalt i förskott och att kunden binds upp att serva där.
av frippe64
mikebike skrev: lör 09 feb 2019, 14:29
Kimmen90 skrev: lör 09 feb 2019, 09:42 Kändes dyrt, 3600kr per år för något filter och olja. Är det inte bättre att lägga undan denna summa på ett servicekonto.
Jag har aldrig fått en service så billigt.
Oj då, men du kanske anlitar Bilia?
av dannesk
Derank skrev:Ja, kostnaden blir detsamma, man tjänar inget på serviceavtal men 300sek i månaden märker man ju inte av heller.
Kostnaden blir inte alls densamma. Man får runt 15% rabatt gentemot att betala servicearna vid tillfället samt att man får fri lånebil vid varje servicetillfälle. Personligen så betalar jag hellre runt 300kr/månad istället för hela beloppet vid servicen samt att man får låebil så man slipper planera skjuts vid inlämning osv.
Användarvisningsbild
av Derank
Det är ju det jag säger, 300sek i månaden känner ingen av. 10% i rabatt är det här hos åf, ingen kioskvältare, dok så ingår lånebil, som du säger, dok Max 5mil.

Enligt mitt avtal, det kan se lite olika ut beroende på åf.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av borg
Haha,

Fick ett pris på ett års serviceavtal där nästa service var basservice, max 2000 mil kostnad 375 kr/mån 10% rabatt (4500 kr).
Kollade med servicetekniker vad basservice kostade till min bil. Behöver jag nämna att priset var lägre än serviceavtalet.
Och detta var samma filial i båda jämförelserna.
Tackade för mig, sparar hellre och betalar på plats. :-(
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Som sagt så får ju verkstan en garanterad kund. Oftast har man ju en favoritverkstad rent geografiskt. Lika gärna teckna avtal. Jag fick första året för 12kr. Man hoppas väl på att jag fortsätter sen...
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Fjonsson skrev:Som sagt så får ju verkstan en garanterad kund. Oftast har man ju en favoritverkstad rent geografiskt. Lika gärna teckna avtal. Jag fick första året för 12kr. Man hoppas väl på att jag fortsätter sen...
Dyrt! ;-)
Jag fick tre år för 0 kronor. :-D
Det måste man ju ta, eller hur?
Nackdelen var att jag var tvungen att låna 50.000 till 1.95% ränta. Fick även 25% rabatt på försäkringen hos Volvia dessa tre år.
Användarvisningsbild
av Perra83
EbbevonVolvo skrev: lör 09 feb 2019, 22:49
Fjonsson skrev:Som sagt så får ju verkstan en garanterad kund. Oftast har man ju en favoritverkstad rent geografiskt. Lika gärna teckna avtal. Jag fick första året för 12kr. Man hoppas väl på att jag fortsätter sen...
Dyrt! ;-)
Jag fick tre år för 0 kronor. :-D
Det måste man ju ta, eller hur?
Nackdelen var att jag var tvungen att låna 50.000 till 1.95% ränta. Fick även 25% rabatt på försäkringen hos Volvia dessa tre år.
Det var ett riktigt bra avtal.
Ja fick ge 99kr i månaden som sedan höjdes eftersom vi körde längre än avtalat. Nästan 5% ränta på dessa 50000kr. Typ bara 10% rabatt på försäkring.
För mig sa min verkstad att servicen blir billigare utan serviceavtal nu efter tre år.
Totala utgifter på Volvokortet 2018 blev 417268kr. Så en service för 3-4000kr märks inte :-D :-D
Vad betyder V50 M + ?

Nu förtiden finns ju Copilot... :-) Din bil[…]

Bakre länkarmsbussning

Bra tips gällande Polestar!...dock är de[…]

EX60

Jag skulle uppsatta om det där dyra panoramat[…]

Elfel bagagelucka V70

Tror också på dålig jordning