Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Errorrr
Hej,
Är det någon som har erfarenhet av serviceavtal på sin begagnade Volvo? Är det värt det?
Vi har en xc70 -16 som har gått 5400mil. Vad betalar ni och vad ingår?
Ha de fint!
av mikebike
Jag har serviceavtal på min XC60-15 som kostar 299:-/månad för max 1500 mil.
Tecknat i samband med köp för knappt ett år sedan.
Det som ingår är vätskor och filter, inte bromsbelägg t.ex.
av Kimmen90
Kändes dyrt, 3600kr per år för något filter och olja. Är det inte bättre att lägga undan denna summa på ett servicekonto.
av UnleashFusion
I samband vid nybilsköp + serviceavtal = billigt men efterhand när det ligger mellan 299kr+/mån känns det meningslöst då själva servicen ligger mellan 2000-3500kr/år exklusive reparationsdelar
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, kostnaden blir detsamma, man tjänar inget på serviceavtal men 300sek i månaden märker man ju inte av heller.

Och vill man inte lägga 5k om året på service för en bil, ska man nog ha cyckle istället
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Sen ingår tändstift om man kör bensinare ,remmar och bränslefilter så det är ju inte bara oljebyte man betalar för.
Man betalar i förväg för stora servicen kan man säga eftersom det slås ut på 3 år.
Vill minnas att man har någon rabatt ifall man har försäkring ,service och billån via Volvo.
Det man "tjänar på" är om handlaren höjer priserna på service under avtalstiden men samtidigt gå du miste om eventuella erbjudande som ändå aldrig faller in när det är dags att serva.
av frippe64
Magnus-B skrev: lör 09 feb 2019, 10:21 Sen ingår tändstift om man kör bensinare ,remmar och bränslefilter så det är ju inte bara oljebyte man betalar för.
Man betalar i förväg för stora servicen kan man säga eftersom det slås ut på 3 år.
Vill minnas att man har någon rabatt ifall man har försäkring ,service och billån via Volvo.
Det man "tjänar på" är om handlaren höjer priserna på service under avtalstiden men samtidigt gå du miste om eventuella erbjudande som ändå aldrig faller in när det är dags att serva.
Här gäller det att tänka till då, ifall man kommer ha stora servicen under ägarskapet.
Man kanske kan teckna avtalet när det närmar sig?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Du betalar ju givetvis endast för det som beräknas bytas inom serviceavtalet och vilka mil man uppgett att man kommer köra sen justeras det på sista fakturan om du kört mer eller mindre.
av BerraXC
Jag har en XC70 16 och skulle få betala 499kr/mån, tackade nej denna gång!
Nästa vecka skall jag lämna in den för en 6000 mila service vilket går på 6100kr inkl. rabatter mm.
Är detta en större service?

/Berra
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
När du tecknar ett seviceavtal får du uppge nuvarande mätarställning, och hur långt du ska köra per år. Då tittar verkstaden på vilka servicar som ska göras. Priset "justeras" sedan så du får en rabatt på 10 - 20% (kommer inte ihåg den exakta procentsatsen), då verkstaden vet att du kommer att serva hos dom. Om du sedan kör mer eller mindre kommer priset att justeras. Det blir inga stora pengar man tjänar. Om du flyttar till en annan stad där återförsäljaren inte finns
eller kanske säljer bilen, så kan man avsluta avtalet. Men inbetald belopp avstämms mot vad du fått gjort. Sedan kan det bli pengar tillbaka eller så får du pyttsa in.
Vad betyder V50 M + ?

Nu förtiden finns ju Copilot... :-) Din bil[…]

Bakre länkarmsbussning

Bra tips gällande Polestar!...dock är de[…]

EX60

Jag skulle uppsatta om det där dyra panoramat[…]

Elfel bagagelucka V70

Tror också på dålig jordning