Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
Som sagt så fungerar det felfritt med byte av låskistan både för mig och pappa trots tvätt och kyla. Enligt Brandt har dem bytt låskistan på flera bilar!

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

av andenm
Är också sjukt trött på vänster bakdörr. Om jag glömmer bort mig vid typ -5 eller kallare och drar upp dörren så går den inte stänga, den bara svänger ut igen. Lösningen är att låta bilen gå med maxvärme i 15 min och ha ett spännband mellan bakdörrarnas handtag så dörren blir varm, då går den att stänga igen. Inte alls frustrerande när man har bråttom ...

Läge för att besöka verkstaden?
Användarvisningsbild
av Chilly
Nu har jag fått svar från min meck att det har kommit en åtgärd till vår xc90.
Men Volvo tar det inte utan kostnad om garantin gått ut. Som tur är har vi selekt garanti. 😁

Lite sniket av volvo att inte ta det på goodwill då det är ett kännt problem kan jag tycka. :mad:

För mig har det hänt att låset fryst vid körning också. Gick att öppna när vi åkte men inte när vi kom fram.
Undrar vad volvo säger om det sker en olycka och det inte går att öppna dörrarna..
av Xanthopteryx
Chilly skrev:Nu har jag fått svar från min meck att det har kommit en åtgärd till vår xc90.
Men Volvo tar det inte utan kostnad om garantin gått ut. Som tur är har vi selekt garanti. 😁

Lite sniket av volvo att inte ta det på goodwill då det är ett kännt problem kan jag tycka. :mad:

För mig har det hänt att låset fryst vid körning också. Gick att öppna när vi åkte men inte när vi kom fram.
Undrar vad volvo säger om det sker en olycka och det inte går att öppna dörrarna..
Om felet är påtalat inom garantitiden så skall du självklart inte betala något.
Är felet uppkommet/påpekat efter garantitiden och det kan härledas till att felet funnits från början (ett lås skall ju inte frysa om ingen åverkan har skett) så hänvisa till konsumentköplagen. Då har du tre år på dig.
av xrider666
Holloman skrev: fre 08 feb 2019, 13:56 Är det bara för XC90 och S/V90 det här är ett bekymmer eller finns det även på XC/V60?
När jag pratade med bilia om min bil sa dom att nya XC60 också har det
Användarvisningsbild
av fjohan82
Blir detta problem med dörrlåsen under körning eller avhjälps problemet enklast genom att ha bilen i garage?
av least
xrider666 skrev: fre 08 feb 2019, 15:17
Holloman skrev: fre 08 feb 2019, 13:56 Är det bara för XC90 och S/V90 det här är ett bekymmer eller finns det även på XC/V60?
När jag pratade med bilia om min bil sa dom att nya XC60 också har det
Felet har funnits sedan förra generationen, det löstes inte fullt ut på den plattformen heller.
Studsande dörrar, dörrar som inte öppnar sig osv är inget nytt tyvärr.
av CETT
Holloman skrev:Är det bara för XC90 och S/V90 det här är ett bekymmer eller finns det även på XC/V60?
Det är problem på XC60 med. Jag kan inte öppna vänster bakdörr från utsidan och en kollega har problem med både att öppna och stänga. Jag har haft bilen på verkstad men de gör inget åt problemet utan påstår att Volvo håller på med en lösning.
av Hypoxia
CETT skrev:
Holloman skrev:Är det bara för XC90 och S/V90 det här är ett bekymmer eller finns det även på XC/V60?
Det är problem på XC60 med. Jag kan inte öppna vänster bakdörr från utsidan och en kollega har problem med både att öppna och stänga. Jag har haft bilen på verkstad men de gör inget åt problemet utan påstår att Volvo håller på med en lösning.
Jag svor inledningsvis över att det är helt skruvat att man köper en bil för ungefär miljonen och inte kan använda baksätet när det är kallt. Uppenbarligen så är i alla fall XC90 tillräckligt dyr för att man ska ha tagit fram någon slags lösning, alltid något att glädja sig åt i de svarta stunderna ;-)
Efter bytet så funkar i alla fall mina dörrar igen till skillnad från när man i väntan på reservdelar försökte att bara torka ur och smörja upp...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 37
Uppdatera mjukvaran

Alltifrån inte alls till nödvändig[…]

.. Jag tänker ändå att byggnader[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd di[…]

Baklucka låser ej