- ons 05 sep 2007, 10:31
#129757
Volvo har dock aldrig officiellt gjort det.
Andas? tja det är väl en myt det också.
Vitsen med skydd är ju att det skall bli tätt.
Att det skulle vara viktigt för lacken att andas är också en myt.
Den är redan härdad. Dessutom så härdar den på kemisk väg, vilket inte det behövs något syre egentligen.
Dessutom är den redan härdad när en kund för den.
Att man inte skulle kunna lägga skydd på en nylackad bil etc är också en myt. Även att man inte skulle kunna polera på den.
Lackare polerar själva nylackade bilar utan några som helst problem.
Varför skulle inte man kunna göra något med en Volvo bil?
Speciellt med tanke på att man kan göra det på alla andra märken, inklusive Ford som faktist äger Volvo...
Greetz
Volvobruden84 skrev:Jo det stämmer att Volvo bland annat gått ut med info om att lackgarantin försvinner om lackförsegling genomförs.Bara någon volvo försäljare som gjort det.
Det är bara synd att det gäller alla lackförseglingar, för autoglyms tester tex. visar att autoglyms "complete" är uppbyggd på en blandning av polymer och naturliga och syntetiska vaxer. Detta ger lacken en möjlighet att "andas" vilket är väldigt viktigt på nya bilar.
Det kan vara skillnaden mot många andra märken, att dom inte låter lacken andas...
Volvo har dock aldrig officiellt gjort det.
Andas? tja det är väl en myt det också.
Vitsen med skydd är ju att det skall bli tätt.
Att det skulle vara viktigt för lacken att andas är också en myt.
Den är redan härdad. Dessutom så härdar den på kemisk väg, vilket inte det behövs något syre egentligen.
Dessutom är den redan härdad när en kund för den.
Att man inte skulle kunna lägga skydd på en nylackad bil etc är också en myt. Även att man inte skulle kunna polera på den.
Lackare polerar själva nylackade bilar utan några som helst problem.
Varför skulle inte man kunna göra något med en Volvo bil?
Speciellt med tanke på att man kan göra det på alla andra märken, inklusive Ford som faktist äger Volvo...
Greetz