NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
Jag har min andra svarta bil i rad nu och jag måste säga att färgen är mycket snygg, när den är ren. Och det är den inte så ofta. :cry:
Men när den är det så är det värt det. Skulle jag köpa en ny bil idag så skulle det bli svart igen (solid, den är svartare än den i metallic)

Nya V70 i Svart solid skulle inte vara helt fel. :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Tylön skrev:Tack för tipsen.

Själv har jag inget emot att tvätta bilen ofta men det är ju tråkigt om den ser dassig ut efter ett par kilometer igen.

Nu har dock tanten blivit intresserad av Orinoco-färgen så får se vad det blir, som oftast har man ju inte så mycket att säga till om :wink:
Fegis :wink: . Så du ska tvätta och dona med bilen när hon sitter och bubblar i tele med någon värninna??? Byter hon till vinterdäck på bilen???
av Tylön
Fegis . Så du ska tvätta och dona med bilen när hon sitter och bubblar i tele med någon värninna??? Byter hon till vinterdäck på bilen???
Precis, det har jag försökt säga till henne länge nu.....
Men det är ju hon som har makten över både peng och pung :cry: :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Så du fyller bara en uppgift som avels hingst :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av _lucifer_
grammse skrev:Så du fyller bara en uppgift som avels hingst :wink: :wink:
Haha... undra om vi inte kommit från ämnet lite?! (PO)

Det är sant... så länge tanten tror att hon har rätt eller tror att hon fått bestämma så är allt frid och fröjd.
Men så fort hon verkligen får bestämma så hamnar man där med en röd Fiat och ett gäng kottar i baksätet som bajsar och luktar illa!
Användarvisningsbild
av Nexus
_lucifer_ skrev:
grammse skrev:Så du fyller bara en uppgift som avels hingst :wink: :wink:
Haha... undra om vi inte kommit från ämnet lite?! (PO)

Det är sant... så länge tanten tror att hon har rätt eller tror att hon fått bestämma så är allt frid och fröjd.
Men så fort hon verkligen får bestämma så hamnar man där med en röd Fiat och ett gäng kottar i baksätet som bajsar och luktar illa!
aha :idea: Du kör med omvänd psykogi :lol: . Du vill ha blank men säger matt då väljer hon blank och så får du som du vill ändå :lol: :lol:
Men tillbaka till ämnet. Solid är enklare att bättra stenskott på :) sliper man kladda med klarlack :wink:
Användarvisningsbild
av Appel
grammse skrev: Solid är enklare att bättra stenskott på :) sliper man kladda med klarlack :wink:
Så vitt jag vet så är Volvos alla solida lackeringar idag även klarlackade. Åtminstone skall 612 Passionsröd vara det.
Användarvisningsbild
av Nexus
Appel skrev:
grammse skrev: Solid är enklare att bättra stenskott på :) sliper man kladda med klarlack :wink:
Så vitt jag vet så är Volvos alla solida lackeringar idag även klarlackade. Åtminstone skall 612 Passionsröd vara det.
Du har säkert rätt :oops:
av air
Ja vi klarlackar allt.

Tror du inte din bil klarar en tvärnit fr&a[…]

Hej! Upptäckte när jag städade bile[…]

Felkod P0420 Volvo v70 T4F-12

Nope, men det är det jag tror också att[…]

Airbag på 740

Hej! Jag har en 740 från 1990 och undrar om […]