Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det märks ingen direkt skillnad mellan de två vi har heller, en 2012 och en 2016. Men så dags som 2016 lär de ju har programmerat vad de behövde för koppling av generation fem. Likaså 2012, för vad som behövdes för den, då det var sista året med generation fyra.
D09 skrev:Jag har nog kört fast 4 gånger i min backe hitills på kort tid med den nya. Senast idag efter att bonden varit på plats och plogat blev jag stående i backen och fick hämta massa flis för att få grepp.
Ska detta tolkas som att backen är långt ute i ödemarkerna? Hur brant backe är det? Kan vi få se den? På bild eller på kartan?
apersson850 skrev: ons 06 feb 2019, 01:47 Nä, under förutsättning att det inte är en bil med de allra första försöken till mjukvara för Haldex V, så håller jag med. Men Volvo hade några versioner precis i början på Haldex V-eran som lämnade en del övrigt att önska.
Kan man hitta mjukvaruversionen via bilens skärm eller måste man plugga in den i en dator?
Men hur gör du nu? Har du antispinn urkopplat eller ej?
Den mjukvaruversionen, för Haldexkopplingen, kan du inte se i displayen. Där visas bara versionerna för Bluetoothmjukvaran (Parrot) och navigationssystemets program- och kartversioner.

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Jag har även vart i kontakt med Phoenix gold […]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]