Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
PalleH skrev: ons 06 feb 2019, 08:51 Det ska tydligen inte vara bra att överfylla tanken enligt Scotty Kilmer på youthube ;-)
Jag är inte religiös för fem öre, men jag tror mer på Gud än en Youtuber... :-)
Användarvisningsbild
av PalleH
fjohan82 skrev: ons 06 feb 2019, 10:32
PalleH skrev: ons 06 feb 2019, 08:51 Det ska tydligen inte vara bra att överfylla tanken enligt Scotty Kilmer på youthube ;-)
Jag är inte religiös för fem öre, men jag tror mer på Gud än en Youtuber... :-)
Men han har ju varit bilmekaniker i typ 40 år innan han startade sin youthube kanal,och innan dess hade han ett bilprogram i usa typ som bosse bildoktern. Så nog vet han en hel del om bilar,själv tycker jag han är en rolig typ att titta på. :-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Åter till tanklock. Det har aldrig funnits något tanklock på min V40, bara locket nere i röret. Så det bör ju gå på andra modeller med liknande lösning i röret. ;-)
av BerraXC
När jag tvättar bilen med högtryck (som förtvätt) samt ”tvättvante” så är det ganska
blött innanför tanklocket så att köra utan känns ju som ett rejält tjänstefel, men det e jag det! :-/
Användarvisningsbild
av PalleH
Låter som en anledning till att verkligen använda tanklock, vem vill ha vatten i tanken?! :-/
Användarvisningsbild
av apersson850
De bilar jag sett utan tanklock har ändå haft ett, på sätt och vis. De har haft en packning i ytterlocket, som tätat mot röret när ytterlocket stängts.
Powershift låda med problem!

Tjena grabbar och flickor! Har lite knas med min P[…]

Felparkering...

Eh va?! TS har ju exempelvis förlorat b&arin[…]

Är en normal laddning ,har det på v60 D[…]

webasto doserpump v70n 07

Tack för snabba svar! Lyckades hämta hem[…]