Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arvwa
Ok, jag har nämligen råkat ut för att det blivit fel på min nuvarande XC60. Specen i Min Volvo saknades ett paket som jag beställt enl offert och ordersedel (med tonade rutor, akustik rutor och elbaklucka), säljaren sa att det bara var fel i Min Volvo men mycket riktigt levererades bilen utan detta paket så det fick beställas en ny bil men ytterligare månaders väntan. Har påpekat detta för säljaren men han säger att han dubbelcheckat så ändå lite orolig. Det som irriterar mig är att jag inte kommer ihåg hur det var sist: om det bara saknades på bild eller även i spec. Nu saknas det bara i bild så känns ju lite bättre.
av sx3000
Min bild på minvolvo visar inte stylingpaketet eller dubbla utblås.
Det står dock med i specen (stylingsatsen) och enligt handlaren skruvar dom dit det på verkstaden och inte på fabrik.
av Nektergal
Så, enligt säljaren gäller mitt prel leveransdatum på 4:e oktober, dock står bilen fortfarande ”på väg till handlaren” med prel leverans v6 enligt appen.
Vi har ännu inte kunnat spika 4:e och får inga klara besked.

Kan bilen redan vara hos handlaren trots att det står på väg?

Fan vad jag är otålig nu, som ett barn... :-/ :x
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nektergal skrev: ons 30 jan 2019, 18:03 Så, enligt säljaren gäller mitt prel leveransdatum på 4:e oktober, dock står bilen fortfarande ”på väg till handlaren” med prel leverans v6 enligt appen.

4e oktober är ett tag kvar till..
av Nektergal
fjohan82 skrev: ons 30 jan 2019, 18:26
Nektergal skrev: ons 30 jan 2019, 18:03 Så, enligt säljaren gäller mitt prel leveransdatum på 4:e oktober, dock står bilen fortfarande ”på väg till handlaren” med prel leverans v6 enligt appen.

4e oktober är ett tag kvar till..
4 februari givetvis, my bad.

En närstående hämtade ut sin igår, fick tid och datum bestämt den 7e januari. Medans jag inte kan få klart besked tre dagar innan.
Samma firma.
av WiktorK86
Går i väntans tider på min V60 T5 R-design.

Jag loggade in på Min Volvo för att kolla leveransstatus och enligt sidan så står det:

Veckor kvar till leverans: 5
Beräknad leveransvecka: V12

När jag räknar veckor i kalendern så får jag det till sex veckor kvar till vecka 12.
Så min fundering är vad man ska lita på? Är det leveransveckan eller är det antal veckor kvar?
Nu diffar det iofs bara en vecka, men ändå :-)
av ansjo
Handlaren får bilen ca två veckor innan den levereras till dig, dvs leveransvecka som är när du får bilen. Att det skiljer någon dag hit och dit kan göra att det blir olika på veckoräkningen.
av MicaelS
V60 inscription t6 hämtas på fredag kl 11, lämnar iväg en tiguan 2.0 tdi 2017,

Köpte en bil som stått i bilhallen som demo utrustad för 630+ men nedsatt 137, är man lurad som tycker det är mycket? Bilen har rullat 50km 1790i skatt är ju helt klart en morot på denna bil.

Vad jag förstår har bilen det mesta alla paket pro, 360 kameror, Harman kardon, 18" vinter och sommar, fanns ingen t6a att prova bara en D4 tråkigt, skulle vilja veta exakt förbrukning, pendlar 7 mil per dag hoppas under litern 😂

Byta från tiguan till v60 känns rätt helt klart att vi byter upp. Sexigt som fan med kjolpaketet bak med 4 fuskutblås 😂
av ansjo
Kör min V90 CC T6 på 0,95 med mer stadskörning än landsväg...
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 315
OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]

Jo, säkert. Det är när man jäm[…]

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]

Hej! Har en v50 2005 bensin 5-cylindrig motorkod:[…]