Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvocola
Har felkod p2227 tyckgivare som knasar
Men vart exakt sitter den?
Har en volvo v70 D5 2006 hittar inget
Länk video elr vad som hälst för att underlätt för mig nu å hitta den ...

Tack för all hjälp
Om det är den som sitter på insug är det en baggis dock så hade jag själv givaren som spökade och stängde av turbon som satt på intercooler nere där luften går till motorn.
Det var ett helvete och byta försökte med olika tips ifrån folk på forumet utan att lyckas.
Problemet är att man behöver många förlängare sen en förliten storlek på torx för att överhuvudtaget kunna lossa skruven, anledningen till en mindre storlek är att om man tar passande så får man inte plats att ta den uppifrån och man riskerar att förstöra skruven om den sitter förjävligt.
Ett gott råd är att lämna in till kunnig som klarar av av byta utan riva fronten.
Bor du i Skåne kan jag rekommendera en svinduktig volvomek på bilmånsson i Eslöv som gjorde bytet på ca 30 min.
Lycka till
JohnnyLund skrev: lör 09 feb 2019, 17:55 Det var ett helvete och byta försökte med olika tips ifrån folk på forumet utan att lyckas.
Problemet är att man behöver många förlängare sen en förliten storlek på torx för att överhuvudtaget kunna lossa skruven, anledningen till en mindre storlek är att om man tar passande så får man inte plats att ta den uppifrån och man riskerar att förstöra skruven om den sitter förjävligt.
Nej, nej, nej. Inte för liten Torx, Köp en sådan här flexibel förläggare på Biltema eller Claes Olsson för några tior så kan du använda rätt storlek på torx och det går svinlätt uppifrån.

Bild
Vad betyder V50 M + ?

Nu förtiden finns ju Copilot... :-) Din bil[…]

Bakre länkarmsbussning

Bra tips gällande Polestar!...dock är de[…]

EX60

Jag skulle uppsatta om det där dyra panoramat[…]

Elfel bagagelucka V70

Tror också på dålig jordning